TOP

Uniqlo maakt openingsdatum bekend, Bijenkorf naar Tilburg en nieuwe trend: ondersteboven jeans

De Bijenkorf opent een nieuw distributiecentrum in Tilburg. Verder: na de ondersteboven bikini nu ook de ondersteboven jeans, Ronald van der Kemp werkt samen met Filling Pieces aan een limited edition sneaker en Uniqlo opent op 28 september de nieuwe winkel in Amsterdam. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 5 juli 2018.

Uniqlo opent op 28 september 2018 in Amsterdam & Uniqlo hengelt Roger Federer binnen als ambassadeur na 21 jaar Nike

Twee nieuwtjes van de Japanse internationale kledingretailer Uniqlo. De keten heeft de datum bekend gemaakt van de opening van de nieuwe winkel in Amsterdam, en het bedrijf heeft tennisser Roger Federer binnengehaald als ambassadeur nadat hij 24 jaar het icon voor Nike was.

De Japanse internationale kledingretailer Uniqlo opent op 28 september 2018 de eerste winkel in Amsterdam. De nieuwe winkel heeft zowel ingangen aan de Kalverstraat 11 en het Rokin 12. De winkel beschikt over een totaal winkeloppervlak van 2040 vierkante meter, verdeelt over drie verdiepingen. De nieuwe winkel in Amsterdam wordt de grootste Uniqlo-winkel van de Benelux en tevens één van de grootste in Europa.

Taku Morikawa, Chief Executive officer van Uniqlo Europa vertelt over de nieuwe winkel in een persbericht: “De mensen van Amsterdam houden van het dragen van functionele, maar goed ontworpen en hoogwaardige kleding. Bij Uniqlo delen wij dezelfde waarden en wij zijn er zeker van dat er een goede match is tussen ons merk en de Nederlandse consument. Met de opening van deze vestiging in Amsterdam kijken wij uit naar een langdurige en succesvolle relatie met de Nederlandse gemeente.”

Uniqlo heeft ook een nieuwe ambassadeur binnen gehengeld. Niemand minder dan tennisser Roger Federer wordt het nieuwe gezicht van het Japanse kledingmerk. Dat meldt de Zwitserse krant Le Matin. Federer verlaat hiermee na 21 jaar zijn kledingsponsor Nike. Tegen NOS zei Marcel Beerthuizen, deskundige op het gebied van sportsponsering: “Heel interessant allemaal. Federer is een echte Nike-atleet. Het is net of George Clooney geen Nespresso meer drinkt. Wat mij opvalt, is dat Nike hem laat lopen. Federer is niet alleen de beste tennisser ooit, zijn imago is ook nog eens onkreukbaar.”

De Bijenkorf opent een nieuw distributiecentrum in Tilburg

Warenhuis De Bijenkorf opent een nieuw distributiecentrum voor webshopbestellingen en winkelvoorraad. Vanaf medio 2019 worden alles verstuurd vanuit het Tilburgse bedrijventerrein Kraaiven. De winkelketen koos hiervoor samen met logistiek partner Ingram Micro CLS Benelux.

De Bijenkorf heeft momenteel nog twee verschillende distributiecentra. Eén in Waalwijk, voor online orders, gerund door Ingram Micro. Winkelbevoorrading gebeurt vanuit het eigen magazijn in Woerden. Op de nieuwe locatie worden deze twee centra gecombineerd. De nieuwe ruimte bestaat uit ruim 31.000 vierkante meter. Ingram Micro heeft namens De Bijenkorf  een langjarig huurovereenkomst gesloten met logistiek vastgoedontwikkelaar HVBM. Het nieuw te bouwen magazijn wordt duurzaam en gasloos ingericht. Aanvankelijk komen er 300 mensen te werken, op termijn verwacht Ingram Micro dat dit aantal stijgt tot 600 medewerkers.

Antoine Peters ontwerpt nieuwe zomercollectie voor Kuyichi

Voor de nieuwe zomercollectie van Kuyichi heeft het modemerk hun krachten gebundeld met Antoine Peters, een Nederlandse modeontwerper met een scherp oog voor het maken van patronen en grafische prints. Voor deze eerste collectie (lente-zomer 2019) dook de ontwerper ter inspiratie in de geschiedenis van Kuyichi. Antoine Peters: “Verwacht een collectie die hoop en liefde ademt. Met ontwerpen vol optimisme en regenboogreferenties in silhouetten, belijning, prints en materiaal. En ik ben van plan om veel naden te laten zien die normaal verborgen zijn.”

“Mijn eigen studio heeft een glimlach als symbool en Kuyichi een plus, omdat we allebei optimisme willen verspreiden.”, zegt Peters. “En sinds ik gestopt ben met het maken van collecties, voelde ik meer en meer een enorm specifieke kleding-ontwerp-energie die ik nergens kwijt kon. Nu biedt Kuyichi mij de mogelijkheid om met deze liefde en passie leiding te geven aan het creatieve deel van dit te gekke denimmerk, dat open staat voor innovatie en invloeden vanuit high fashion.”

Nog een gekke trend: de ondersteboven spijkerbroek

Afgelopen maandag berichtten we al over een gek fenomeen: je bikinitop ondersteboven dragen. Nu komt het Amerikaanse modemerk CieDenim met een andere ondersteboven trend: de upside down jeans. En ja, het is precies zoals het klinkt: een spijkerbroek, maar dan ondersteboven. De lusjes voor je riem en ook de broekzakken zitten ondersteboven op de broek genaaid. De jeans worden gemaakt van vintage denimstoffen.

 

 

Filling Pieces en Ronald van der Kemp werken samen voor limited edition schoen

Ontwerper Ronald van der Kemp (RDVK) is een samenwerking aangegaan met het Amsterdamse schoenenlabel Filling Pieces. Samen hebben ze drie limited edition schoenen gemaakt die al te zien waren tijdens de catwalkshow in Parijs van het merk RDVK .

De Amsterdamse bedrijven bundelden hun krachten voor de lente-zomercollectie 2019. Ze combineren Ronald van der Kemp’s liefde voor duurzame en hergebruikte materialen samen met de innovatieve silhouetten en handgemaakte schoenen. Alle sneakers zijn gemaakt van overgebleven leer, stof en knipsels van het archief van Filling Pieces. De stoffen zijn opnieuw bewerkt en aangebracht op zolen van bestaande mallen.

IHN 5- 7 rvdk

 

Piet Parra kruipt opnieuw voor Nike achter de tekentafel

 

Sportlabel Nike en grafisch ontwerper Piet Parra brengen voor het eerst sinds hun samenwerking in 2009, samen een collectie uit. De collectie bestaat uit een Air Max 1, een Zoom Spiridon en een trainingspak. De sneaker is een kleurrijk geheel, met oudroze en lichtblauwe stippen en strepen. De sneaker ligt vanaf 21 juli 2018 in winkels als Patta en Woei.

 

IHN 5- 7 Nike