TOP

TME: ‘Om een winkel te runnen is stijlgevoel noodzakelijk’

Maandag 4 november is het zover, dan staan er weer boeiende sprekers op Textilia Mode Experience. Met onder meer een blik op de trends voor winter 2014-2015 door Christine Boland, de bekendmaking van de Fashion Powerlist en Martijn de Groot van Hans Boodt over het toepassen van een succesvol winkelconcept. Bestel snel, TME2013 is bijna uitverkocht. Er zijn nog enkele kaarten beschikbaar. Abonnees van Textilia krijgen 50 euro korting.

Hoe kun je als retailer, e-tailer of detaillist succesvol zijn in tegenvallende tijden? TME 2013 geeft je in één dag alle inspiratie om je retail-collega’s nét een stapje voor te zijn.

Eén van de keynote sessies wordt verzorgd door Martijn de Groot, countrymanager Nederland bij Hans Boodt. Volgens De Groot gaat het bij een succesvol winkelconcept niet alleen om de etalage en winkelinrichting, maar om het complete verhaal. Om een winkel te runnen is stijlgevoel noodzakelijk.

Martijn de Groot van Hans Boodt weet hoe je met je inrichting een verhaal vertelt aan je klant. Vandaar dat zijn  presentatie verder reikt dan etalagefiguren. Retail is lastiger geworden, maar er zijn nog steeds kansen. Consumenten geven nog steeds geld uit, de kunst is ervoor te zorgen dat ze dat bij jou doen. Dat bereik je met twee dingen: inspiratie en vertrouwen. De Groot wil bewijzen dat retail niet dood is en zal een inspirerende presentatie geven over hoe je vertrouwen en inspiratie kunt scheppen bij de consument, waardoor ze hun geld bij jou uitgeven.

Na afloop van het modecongres ben je volledig op de hoogte van onder andere:

•             Nieuw! Met trots presenteert Textilia voor het eerst de Fashion Powerlist, een lijst met de 100 meest invloedrijke, inspirerende en innovatieve modeprofessionals van Nederland.

•             Nieuw! Judith ter Haar scherpt de geest met haar visie op het nieuwe retailen; ‘kijk vooral niet naar je buurman’ is haar verfrissende motto.

•             De bestedingsperikelen van de consument. De focus ligt  op kansen! Spreker Jonneke Heins van het GFK.

•             Leer op basis van je persoonlijke gedragstypologie hoe je overkomt, waar je talenten liggen én je valkuilen. Spreker Karen Hoexum (mede-eigenaar BYOU) traint en coacht ondernemers

•             Praktische retailadviezen met de focus op verbetering van het rendement. Spreker: Carin Frijters (auteur van het boek Prikkel de koopknop)

•             Onmisbare mode- en designtrendprognoses voor komende seizoenen. Spreker: de bekende trendwatcher Christine Boland

Bekijk hier het volledige programma

Korting voor Textilia-abonnees

Ben je abonnee van Textilia? Dan ontvang je € 50,- korting. Dat betekent dat je in plaats van € 179,- dan nog maar € 129,- betaalt!