TOP

Those Baby Basics lanceert basics voor baby’s en peuters

Those Baby Basics introduceert stijlvolle basics voor baby's en peuters. Het merk is opgericht door het ondernemerskoppel Noortje Lips en Christopher Cann.

Noortje heeft een eerdere carrière opgebouwd in fashion en lingerie, waardoor zij weet aan welke eisen kwalitatieve (onder)kleding moet voldoen. Christopher heeft een achtergrond in public relations en is de eigenaar van Buyside recources. Als ouders misten Noortje Lips en Christopher Cann mooie, professionele websites en kledingstukken voor baby’s.

“Mooie en kwalitatief hoogwaardige basics zijn essentieel voor iedere kledingkast, dus ook voor die van de allerkleinsten”, vinden Noortje en Christopher. Het eigenwijze, stoere en praktische Those Baby Basics heeft een volwassen uitstraling. Hiermee willen we trend doorbreken van felle kleuren, drukke prints en schreeuwerige frutsels.”

De collectie
De collectie van 2010 bestaat uit rompertjes, t-shirts, baby pants, jogging pants, vesten met rits,  sweatvesten, spencers, jumpsuits, colshirts en diverse accessoires. De slanke fits zijn afgewerkt met veel oog voor detail. De meeste kleertjes zijn bovendien door zowel meisjes als jongens te dragen. Bij de keuze voor de materialen is gefocust op de specifieke eisen voor baby’s en peuters. De lichtgewicht ribkatoen is supercomfortabel, de ‘soft peach finishing’ van de stof zorgt dat ieder kledingstuk heerlijk zacht aanvoelt. De kleuren zijn ingetogen.

Verkoop aan de winkelier
ThoseBabyBasics is vanaf begin 2010 te koop in de eigen webwinkel. In de loop van 2010 en 2011 zullen de basics ook te vinden zijn in de betere modewinkels in Europa en de Verenigde Staten. Hiervoor is instore materiaal nog in ontwikkeling.

Noortje wil benadrukken dat Those Baby Basics selectief wil blijven en vertelt: “Op het moment leveren wij enkel via onze eigen webshop direct aan de consument. Op de negenmaanden beurs zijn wij benaderd door veel winkeliers die een pakket willen installeren in hun winkel doordat ze de basis missen in hun collectie. Daarbij sprak het concept hun erg aan. Echter gaan we hier voorzichtig te werk, het is een uitgebalanceerd concept en moet op de juiste plaatsen terecht komen. We streven naar een beperkt aantal verkooppunten per regio, want ik weet als ex-winkelier heel goed wat het is als de buurman hetzelfde als jij verkoopt.”