TOP

Superdry breidt schoenenlijn fors uit

Het kledingmerk Superdry gaat een uitgebreide schoenencollectie op de markt brengen. De schoenenlijn werd tijdens Bread & Butter in Berlijn gelanceerd.

Voorheen bestond het schoenaanbod van het merk uit ongeveer twintig modellen, waarin de sneaker een belangrijke rol speelde. Tijdens de modevakbeurs Bread & Butter presenteerde Superdry een collectie van ongeveer honderd modellen.

Collectie
Voorheen was de schoenenlicentie niet in handen van Superdry. Inmiddels heeft het merk deze licentie terug gekocht en is van plan een volwaardige schoenenlijn op de markt te zetten. De sneaker blijft binnen de standaardcollectie een grote rol spelen, maar in de premiumlijn is veel ruimte voor andere modellen zoals boots, moccassins en espadrilles. De prijzen van de gewone schoenenlijn variëren van 50 tot 100 euro. Bij de premiumlijn liggen ze tussen de 110 en 200 euro.

Uitbreiding
Behalve in de eigen winkels zal de Superdry-schoenencollectie in de toekomst ook in schoenenzaken verkrijgbaar zijn. Het label hoopt hiermee het aantal verkooppunten in Europa te kunnen uitbreiden, het liefst met dertig winkels in 2012. Op dit moment heeft Superdry al meer dan honderd verkooppunten in Europa.