TOP

Superdry boekt groei in 2018

Het Britse Superdry Plc noteert een omzetgroei in het boekjaar 2018, mede dankzij de wholesale- en e-commerce-activiteiten.

Superdry wist in het boekjaar 2018, dat eindigde op 28 april 2018, een omzetstijging van 22,1 procent te realiseren tot 1,82 miljard euro. De groepsomzet is toegenomen met 16 procent tot 992 miljoen euro. 

 

Wholesale

De onderneming was afgelopen jaar vooral succesvol op het gebied van wholesale en e-commerce. Deze kanalen waren goed voor respectievelijk 29,6 procent en 25,8 procent groei. Dit ondanks enige tegenwind in de fysieke winkels door tegenvallende weersomstandigheden in kernmarkten, aan het begin van het voorjaar/zomerseizoen.

 

Marketingactiviteiten

Het merk heeft de laatste periode verder gewerkt aan meer (digitale) marketingactiviteiten. Met samenwerkingen en sponsoring zocht Superdry directe toenadering tot de consument. Ook werden er nieuwe lokale websites geopend in de Verenigde Staten en Zwitserland, kwamen er 75 nieuwe franchisewinkels bij in 33 landen en startte het met de groothandel in acht nieuwe markten. 

 

Duurzame productie

Ook de collectievernieuwingen werden positief ontvangen. Waaronder de duurzaam geproduceerde donsjacks. Deze voldoen volgens het merk aan ‘hoge ethische standaarden’, maar waren toch toegankelijk – rond de 100 euro – geprijsd. Ook de logotrend ging niet aan Superdry voorbij. 

 

Duidelijke merkpositionering

Euan Sutherland, ceo van Superdry, stelt in het persbericht dat het bedrijf heeft geprofiteerd van een duidelijke merkpositionering. “We hebben onze focus op onze succesvolle globale digitale merkstrategie aangescherpt. Door onze multichannel propositie kunnen consumenten kiezen hoe ze in aanraking komen met ons merk. En we stellen ze in staat makkelijk te switchen tussen onze winkels en de digitale kanalen.”

Superdry ss18