TOP

Summum opent nieuwe winkel, Mall of the Netherlands voor 90% verhuurd en Bristol lanceert nieuw winkelconcept

Summum Women opent in februari een nieuwe brandstore in Den Haag. Westfield Mall is met 20 nieuwe huurders voor 90% verhuurd. En Bristol introduceert dit voorjaar een nieuw winkelconcept, met meer aandacht voor kwaliteit. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 19 januari 2021.

Summum opent winkel in Den Haag

Vrouwenmodemerk Summum Women opent op vrijdag 12 februari een nieuwe brandstore in Den Haag, mits de verplichte winkelsluiting door de lockdown dan ten einde is. De nieuwe winkel is te vinden op Hoogstraat 30, in het winkelgebied rondom het koninklijk paleis met exclusieve shops, bijzondere boetieks en koffietentjes. De nieuwe Summum-winkel zit in een voormalige winkel annex woonhuis in art-nouveaustijl, ontworpen door architect Johan Mutters. Het pand werd opgetrokken in 1897 en deed eerder dienst als magazijn. De vensteromlijstingen met gotische accoladebogen met kruisbloemachtige bladmotieven, de vensterhekjes en de glas-in-loodramen geven het pand een majestueus aanzien. Achter de moderne pui op de begane grond is de ruimte licht en open. Het is de tiende winkel van het vrouwenmodemerk, dat voornamelijk winkels opent in oude authentieke panden. In 2008 opende de allereerste winkel in Bergen en inmiddels zijn er ook winkels in Heemstede, Amsterdam, Alkmaar, Haarlem, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch en een outletwinkel in Bataviastad in Lelystad.

Mall of the Netherlands voor 90% verhuurd

Westfield heeft nog eens twintig nieuwe merken gecontracteerd voor een winkel in Mall of the Netherlands in Leidschendam. Ruim twee maanden voor de Grand Opening is het winkelcentrum daarmee voor negentig procent verhuurd. Het aanbod aan mode & accessoires wordt uitgebreid met winkels van Nike, JD Sports, Snipes, Guess Active Wear, Cast Iron, The Old Man en Olymp & Hades. Teun Koek, Project Director Westfield Mall of the Netherlands bij Unibail-Rodamco-Westfield: “Ik ben trots op het team dat we in deze bijzondere omstandigheden prachtige merken aan ons weten te binden. De huidige situatie is niet gemakkelijk, maar gelukkig hebben retailers veel vertrouwen in een mooie toekomst voor omnichannel retail in Westfield Mall of the Netherlands. Covid heeft uiteraard effect op ons project, maar gelukkig niet alleen nadelig. Het is bijvoorbeeld interessant om te zien dat ‘thuis’ als gevolg van de lockdown steeds belangrijker is geworden voor consumenten. Wij zien dit terug in een toename van het ‘home’ segment met merken als Goossens, Xenos, Swiss Sense en H&M Home.”

Nieuw winkelconcept Bristol

Bristol introduceert dit voorjaar een nieuw winkelconcept, dat in vier plaatsen wordt geïntroduceerd en vanuit daar verder uitgerold. Als eerst worden de winkels in Hilversum en Weert in Nederland en in Diksmuide en Ronse in België vernieuwd. “Het gaat om een forse upgrade”, zegt CEO Elise Vanaudenhove van moederbedrijf Euro Shoe Group tegen Schoenvisie. “Met meer licht, lucht, beleving en een prominentere rol voor de schoenen.” Bristol werkt al een aantal jaar intensief aan het concept. Als onderdeel van de herprofilering gaat naast de winkeluitstraling ook de collectie op de schop. De instapprijzen blijven hetzelfde, maar het aandeel leren schoenen en A-merken wordt uitgebreid. Daarnaast wordt in maart een nieuwe communicatiestrategie gelanceerd, met meer aandacht voor de kwaliteit van de collectie. “Omdat we in het verleden altijd heel erg op de prijs hebben gespeeld, denken mensen die ons niet goed kennen dat we rommel verkopen. Terwijl vaste klanten juist heel tevreden zijn over onze producten. Dat aspect willen we op alle vlakken sterker gaan benadrukken.”

Oud-voorzitter VNO-NCW overleden

Oud-voorzitter van werkgeversorganisatie VNO-NCW Hans de Boer is maandag op 66-jarige leeftijd onverwacht overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding. Dat meldt de NOS. De Boer was tot september 2020 voorzitter van VNO-NCW, een functie die hij ruim zes jaar vervulde. Bij zijn afscheid benoemde de koning hem tot Commandeur in de Orde van Oranje-Nassau voor zijn grote inzet voor ondernemers, zijn voortdurende inspanningen om Nederland internationaal op de kaart te zetten en de vele maatschappelijke nevenactiviteiten. Hij is afgestudeerd als econoom en vervulde vele ondernemers- en bestuursfuncties. Zo was hij van 1997 tot 2003 voorzitter van MKB-Nederland. Hij stond erom bekend rechtdoorzee te zijn, maar ook als een goede onderhandelaar. Zo speelde hij een rol bij de totstandkoming van het pensioenakkoord met de vakbond en stond hij mede aan de wieg van de huidige coronasteunmaatregelen.

YouTube experimenteert met winkelfunctie in video’s

YouTube test momenteel een functie waarmee gebruikers producten kunnen aanschaffen die in de video’s voorbijkomen. Dat meldt Retailtrends. De pilot is gelanceerd in de Verenigde Staten. Met de nieuwe functie kunnen makers ‘shoppable’ producten toevoegen aan hun filmpjes. Als ze op een item klikken worden ze naar de productpagina geleid, waar ze meer informatie, gerelateerde video’s en de verschillende aankoop-opties kunnen bekijken. Op dit moment neemt slechts een klein aantal geselecteerde ‘creators’ deel aan de pilot. Of en wanneer de nieuwe functie verder uitgerold wordt, is nog niet duidelijk. Onlangs werd in Nederland nog besloten dat vloggers binnenkort geen producten meer mogen aanprijzen in hun video’s in ruil voor geld.