TOP

Street- en activewearmerken om te onthouden (najaar 2019-2020) deel 1

Er was weer zoveel te zien tijdens de afgelopen beursperiode. Textilia’s Street X Active redacteur selecteert de opvallendste en meest interessante favorieten voor komend seizoen.

Companion Denim

Tijdens Selvedge Run in Berlijn viel de kleurrijke denim van het Spaanse Companion Denim op. Zo zagen we dark selvedge jeans met een in India handgeweven multicolour streep achterzak. Ook de denim jacks van dit merk, gevoerd met even kleurrijke Marokkaanse kelim-stof, zijn een blikvanger. Companion biedt een collectie voor inkopers die houden van details. Van sierlijke stiksels en lussen

voor sleutelhangers in de zak tot contrastvoeringen en mooie labels (‘we vinden de binnenkant net zo belangrijk als de buitenkant.’) Dit bedrijf is ook een aanrader voor wie waarde hecht aan bijzondere, niet te massale producten, ambachtelijke maakwijze (er worden onder meer vintage machines gebruikt) en duurzame items, waarbij het gaat om verantwoorde productie, maar ook om artikelen die lang meegaan.

Companion 1

Companion 2

Companion 3

 

Iriedaily

Op Panorama Berlin zagen we de nieuwste collectie van het dit jaar jubilerende (25 jaar) Berlijnse streetwearmerk Iriedaily. Deze uitgesproken collectie past goed in het weer actuele ninetiesgevoel, met kleurige prints en het retro sportgevoel, naast urban outdoor-items en normcore basics. Goed om te weten is dat Iriedaily is aangesloten bij de Fair Wear Foundation en dus gecontroleerd duurzaam produceert. Daarnaast steunt het lokale Duitse goede doelen. Iriedaily wordt in Nederland vertegenwoordigd door Vista Mar Fashion

Iriedaily 2

Iriedaily

Iriedaily 3

 

Hype

Het Britse label Hype was een van de nieuwkomers op Modefabriek. Dit middensegmentsmerk voor mannen en vrouwen is volop bezig met een Europese expansie en richt daarbij ook diens pijlen op de Benelux. Hype biedt drie collecties per jaar: voorjaar, najaar en back to school. Het assortiment biedt diverse productgroepen, van street- en activewear tot een grote collectie (rug)tassen die per seizoen in tweehonderd (!) prints worden aangeboden, sokken, mutsen en horloges. Daarnaast brengt het merk regelmatig collabs uit met partijen als Disney enPlayStation. Flip The Brands vertegenwoordigt het merk voor de Nederlandse markt.  

Hype 1

Hype 2

Hype 4

Hype 3