TOP

Stone Island viert 30-jarig jubileum met expositie

Geen show, geen stand maar een bijzondere expositie zet Stone Island tijdens de Pitti Uomo in Florence neer. Het kledingmerk van Sportswear Company bestaat 30 jaar en showt om dit te vieren een knap stukje technische geschiedenis.

Het is een bijzondere ervaring, de tentoonstelling van het populaire Stone Island dat op Facebook meer dan 100.000 trouwe fans telt! Op de maar liefst 2000 vierkante meter tellende oppervlakte van het oude treinstation Stazione Leopolda showt het merk de belangrijkste technische ontwikkelingen van de afgelopen 30 jaar. En dat zijn er nogal wat. Meer behulp van zo’n 200 kledingitems laat het merk voorbeelden van extreme productieprocessen zien, zoals polyester dat onder hoge druk wordt gekookt om de stof compact te maken. Of de temperatuurgevoelige materialen die verkleuren zodra het warmer of kouder wordt. Ook is er aandacht voor speciale coating-, brei- en 3D printtechnieken, die je als modeliefhebber absoluut moet gaan bekijken.

Toekomst
De komende twee jaar kunnen liefhebbers van het merk meer technische hoogstandjes van het merk verwachten. Ceo Carlo Rivetti van Sportswear Company vertelt in een interview met beursorganisator Pitti Immagine: “We toveren zeker nog wat bijzondere items uit onze hoge hoed, alhoewel het steeds lastiger wordt om voor onze specifieke productieprocessen goede producenten te vinden. We blijven innovatief door veel te praten met de eindconsument, die met deze informatie uiteindelijk de echte toegevoegde waarde aan het product geeft.”

Ben je in Florence, ga dan zeker even langs de tentoonstelling die je nog tot en met 7 juli kunt bezoeken.