TOP

Soul Salon ook in de avond open, nieuwe naam voor Breizh, Bestseller koopt Brits modemerk

De modebeurs Soul Salon gaat ook 's avonds de deuren openzetten. En dat is niet de enige verandering. Verder: het Nederlandse modemerk Breizh gaat verder onder een nieuwe naam, Het Deense Bestseller doet een overname in Engeland en koopt kledingmerk van French Connection en TMO-student Claudia van der Plas wint INretail Award. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 10 april.

Soul Salon schuift een dag op en opent de deuren ook ‘s avonds

In antwoord op een groeiende behoefte van zowel merken als retailers en andere modeprofessionals, heeft Soul Salon besloten om haar aankomende (derde) editie in juli buiten het weekend plaats te laten vinden: op maandag 9 juli van 12:00 – 22:00 en op dinsdag 10 juli van 9:00 tot 17:00. Vaste partner qua locatie is en blijft de Westergasfabriek, die zowel qua uitstraling, expositieruimte alsook toekomstvisie en duurzaamheid nauw aansluiten bij Soul Salon, aldus de modebeurs in een persbericht.

Nederlands modemerk Breizh verandert van naam

Het Nederlandse lifestylelabel Breizh, bekend om de iconische Bretons gestreepte truien, gaat per heden als Plein Publique door het leven. Dat meldt het merk in een persbericht: “De nieuwe naam biedt meer ruimte voor uitbreiding van het tot op heden uitsluitend Bretons georiënteerde concept; in de toekomst kunnen we dus meer én ander moois van dit sterke merk verwachten.”

Bestseller koopt kledingmerk van French Connection

Het Deense moederbedrijf van Jack & Jones en Vero Moda koopt voor 27 miljoen euro het Britse modemerk Toast Limited van French Connection. Het in 1997 opgerichte lifestylemerk Toast heeft 13 eigen winkels in Groot-Brittannië en en wordt zowel online als via de warenhuizen van John Lewis verkocht. Het merk heeft vrouwenkleding, accessoires, nachtkleding en interieurdecoratie in het aanbod. Dat meldt Retail Detail. 

Adidas wil minder fysieke winkels, richt zich op ‘de belangrijkste winkel

Adidas wil zijn e-commerceomzet in de komende twee jaar meer dan verdubbelen. Dat meldt Retailtrends. Ook het aantal fysieke winkels af, zegt ceo Kasper Rørsted tegen de Financial Times. “Onze website is onze belangrijkste winkel ter wereld.” Adidas heeft  wereldwijd 2.500 vestigingen, aangevuld met nog eens dertienduizend franchisewinkels. Dat aantal loopt naar verwachting van Rørsted de komende jaren terug.

TMO-student Claudia van der Plas wint INretail Award

Tijdens de diploma-uitreiking van TMO Fashion Business School op 23 maart 2018 is de INretail Award toegekend aan de best beoordeelde TMO-scriptie en afstudeerstage van het afgelopen semester. De prijs werd gewonnen door studente Claudia van der Plas. Zij liep haar afstudeerstage bij Duifhuizen tassen & koffers en deed onderzoek naar webshop-personalisatie. Harry Bijl, retailexpert bij Inretail, reikte de prijs uit. In een persbericht zegt hij: “Haar visie en de doorvertaling hiervan naar maatwerk in het onderzoek, is iets waar we allemaal nog wat van kunnen leren. Het onderzoek is een mooi inhoudelijk stuk geworden en ze sloot af met een fenomenale presentatie!”

Joke Veeze Foundation start mode-illustratieprijs 2018

De Joke Veeze Foundation organiseert voor de vierde keer een wedstrijd voor jonge modetalenten. Dit jaar staat de modeprijs in het teken van mode-illustraties met als thema ‘Memphis’. Voor de Joke Veeze Award 2018 bestaat de jury uit mode-illustrator Piet Paris, modestylist Frans Ankoné en mode-illustrator en modeontwerper Machteld Schouten.