TOP

‘Social media belangrijk voor retailers’

Een groot deel van de retailers laat de mogelijkheiden van nieuwe media zoals Facebook en Twitter, links liggen, concludeert Jones Lang LaSalle in het onderzoek The End of Silent Retailing.

In het onderzoek kijkt LaSalle hoe sociale netwerken de detailhandel mogelijkheden kunnen bieden om deel uit te maken van het ‘echte’ leven van de consument, meldt Retailnews.
“De komende tien jaar zal het adequaat inzetten van social media en locatiegebaseerde diensten uitgroeien tot een essentieel onderdeel van succesvolle winkelverkoop”, voorspelt de onderzoeker.

Relatie versterken
Door social media kunnen winkeliers de relatie met hun klant versterken. Ook zullen consumenten meer inspraak krijgen op bijvoorbeeld het merkenpakket van een winkel en zullen winkeliers op hun beurt meer inzicht in de wensen en behoeftes van de klant krijgen.

Veel baat bij social media
Volgens de onderzoekers zal er de komende jaren een strijd ontstaan rondom het eigendom van deze consumenteninformatie. Winkeliers die deze analysemethodes beheersen en interessante informatie voor hun winkel uit deze gegevens weten te halen, zullen daar veel baat bij hebben.