TOP

Sneak preview: vrouwenmode collecties voor winter 2016/2017 *

Wat brengen de vrouwenmodemerken voor herfst/winter 2016/2017? Textilia maakt een selectie uit de eerste beelden van de collecties voor volgende winter en filtert de belangrijkste trends.

De belangrijkste trends die opvallen in de vrouwenmodecollecties voor herfst/winter 2016/2017:

  1. Het beeld in vrouwenmode is gekleed en netjes. Inspiratie lijkt te zijn gehaald uit de mannenmode en de schoolmeisjeslook: hooggesloten bloesjes, coltruien, gilets, pantalons en knielange plooirokken.
  2. De mannenpantalon blijft een belangrijk item, zowel lang als driekwart. De skinny wordt steeds meer verdrongen door broeken met wijde of rechte pijpen.
  3. Jasjes en gilets zijn lang, soms tot op de knie, en worden gedragen met of zonder ceintuur. Vaak gecombineerd met bijpassende pantalon.
  4. Breisels zijn een blijvertje, maar worden wel fijner. Het gebreide gilet is een musthave en ook de coltrui kun je niet missen. Grote poncho’s worden als jas gedragen in de tussenseizoenen.
  5. Het kleurbeeld is neutraal, met veel grijstinten en (lichte kleuren) bruin: vooral zand en camel. Dit combineert goed met zwart en ecru.

Atelier GARDEUR hw1617Bandolera hw1617Camel Active 1617Closed hw1617Comma hw1617Dagmar hw1617Gerry Weber hw1617GESTUZ hw1617Humanoid hw1617MAC hw1617Marc Cain hw1617MARC OPOLO hw1617Marcha Huskes hw1617MbyM hw1617Milla hw1617Nor hw1617Riani hw1617sOliver hw1617Samoon hw1617Soaked in Luxury hw1617SOULMATE hw1617Summum hw1617Taifun hw1617Tony Cohen hw1617TRIANGLE hw1617

Van links naar rechts en van boven naar beneden: Atelier Gardeur, Bandolera, Camel Active, Closed, Comma, Dagmar, Gerry Weber, Gestuz, Humanoid, Mac, Marc Cain, Marc O’Polo, Marcha Hüskes, Mbym, Milla, Nör, Riani, s.Oliver, Samoon, Soaked in Luxury, Soulmate, Summum, Taifun, Tony Cohen en Triangle .

Alles over de vrouwenmodetrends voor herfst/winter 2016/2017 lees je in de nieuwe vrouwenmodespecial van Textilia, die op 15 januari 2016 verschijnt. Met daarin ook interviews met de oprichters van Summum Woman, Orangebag.nl en Margreeth Olsthoorn, alles over de geschiedenis van de coltrui en een achtergrondverhaal over de babyboomers als doelgroep. Klik hier voor een abonnement op de printeditie van Textilia?