TOP

Shirtmerk Olymp in de prijzen, luxe mannenmode zit in de lift en het rommelt bij Runnersworld

De markt voor luxe mannenmode groeit sneller dan die voor vrouwenmode. Verder: 11 franchisenemers van Runnersworld willen weg bij de formule en zijn van plan een eigen keten op te zetten, Olymp wint twee prijzen voor zijn premium shirtlijn Olymp Signature en Barts lanceert eerste swimwear-collectie. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 27 juni.

‘Groei van luxe mannenmode sterker dan vrouwenmode’

De markt voor luxe mannenmode groeit sneller dan die voor vrouwenmode. De markt wordt competetiever en neigt steeds meer naar streetwear. Dat stelt Business of Fashion in een artikel.

Olymp ontvangt German Brand Award 2018

Het Duitse shirtmerk Olymp heeft twee German Brand Awards 2018 in ontvangst mogen nemen in de categorieën ‘Excellence in Branding’ en ‘Excellence in Brand Strategy, Management and Creation’.  Voor de succesvolle en uitzonderlijke merkpresentatie van zijn nieuwe premium shirtlijn Olymp Signature. Marc Fritz, hoofd marketing: “Olymp Signature is een uniek product en heeft de specialistische erkenning van deze deskundige jury volledig teniet gedaan. De twee onderscheidingen benadrukken de verfijnde visuele aantrekkingskracht van de merkidentiteit en de uiterst originele productpresentatie voor Olymp Signature en haar prominente merkambassadeur Gerard Butler”.

Runnersworld-franchisers vertrekken en starten eigen keten

Runnersworld krijgt een zware klap te verwerken. Elf van de 24 franchisenemers willen weg bij de keten van hardloopwinkels. Zij zijn naar eigen zeggen goed voor 43% van de omzet. De franchisenemers vinden dat de formule Runnersworld hen onvoldoende vrijheid geeft en te weinig rendement oplevert. Zij starten daarom een eigen keten: RunX. Dat vertellen de betrokken franchisers aan Het Financieele Dagblad. In 2012 vertrokken al eens negen franchisers, die toen de keten Lopers Company hebben opgezet. Ook De Hardloopwinkel en Run2Day zijn opgezet door voormalige ondernemers van Runnersworld.

Barts lanceert eerste swimwear-collectie

In de zomer van 2019 komt Barts met een collectie badpakken, bikini’s en zwembroeken. De collectie wordt ontworpen door de in Australië geboren en getogen Kelly Wieck. “Ik geloof echt dat er in Europa maar weinig merken zijn die betaalbare swimwear maken dat ook nog eens écht goed zit, sexy is en het vrouwelijk lichaam de eer bewijst. Wij gaan dit gat vullen”. Naast badpakken en bikini’s komt Barts ook met zwembroeken voor mannen en een kidscollectie.

Boekentip: Redt technologie de winkel?

Het aanbod is groot en de ontwikkelingen gaan snel op het gebied van technologie voor retail. De inzet van de innovaties in de winkels blijft echter achter. Gebrek aan inzicht in de effecten van bijvoorbeeld digitale schermen en virtual reality is een van de oorzaken daarvan. Technologie redt de winkel?!, de bundeling van onderzoeksartikelen over de toegevoegde waarde van technologie in de retail, verschaft die eerste inzichten. De auteurs zijn de onderzoekers Anne Moes en Tibert Verhagen en de lectoren Harry van Vliet (Crossmedia) en Jesse Weltevreden (Digital Commerce) van het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam. Technologie redt de winkel?! is op 26 juni 2018 gelanceerd. De artikelen geven onder meer inzicht in hoe consumenten reageren op beacons (zenders), virtuele spiegels, interactieve producttafels in de winkel en innovaties die gebruikmaken van eerdergenoemde digitale schermen en virtual reality.