TOP

Shirtmerk Nølson opent eigen fysieke winkel

Het Nederlandse shirtmerk Nølson heeft na twee jaar een winkelpand te hebben gedeeld, nu een eigen fysieke winkel geopend in het Amsterdamse winkelgebied de Pijp. De zaak wordt officieel geopend op 13 oktober 2018.

Nølson is het label van de jonge, Amsterdamse ondernemer Niek Koedam (24). Hij lanceerde het merk twee jaar geleden en verkocht het aanvankelijk via de webshop en vanuit een gedeeld winkelpand aan de Singel in Amsterdam. Nu heeft Koedam een eigen zaak, eind augustus gingen de deuren open aan de Govert Flinckstraat 195 in de hoofdstad.

Dichter bij klant

Omnichannel retailen werkt voor Koedam het best, zegt hij. “Ik heb de afgelopen twee jaar gemerkt dat de helft van mijn verkoop uit de fysieke winkel komt. Een overhemd moet je toch kunnen voelen en passen. Bovendien zijn we op deze op deze locatie dichter bij de klant zijn gekomen. Veel van onze klanten zijn jonge starters, studenten en expats uit deze buurt wonen. Hierdoor is het nog makkelijker om de shirts via een click & pick up online te bestellen en in de winkel op te halen.”

Eerlijke prijs

In een eerder interview met Textilia vertelde Koedam hoe lastig hij het zelf altijd vond om een mooi shirt te vinden voor een eerlijke prijs. Daarom besloot hij ze zelf op de markt te brengen. “Omdat onze shirts toegankelijk geprijsd zijn voor de jonge man en makkelijk casual en formeel te dragen zijn lopen er al een hoop jonge mannen in onze shirts”, aldus Koedam. Een basisoverhemd kost €49,95. Het merk wordt ook gedragen door bekende influencers, onder wie L’il Kleine.