TOP

Setterlady en Setterlaine verder als Setter

Setter House heeft besloten de merken Setterlaine en Setterlady samen te voegen in één collectie onder de nieuwe naam Setter. Dit meldt directeur Jan Mulder.

“Onze klanten noemden ons in de wandelgangen al Setter”, zegt Jan Mulder, directeur van moederbedrijf Setter House. De twee merknamen Setterlaine en Setterlady stammen nog uit de jaren ’50.  “Van de klanten hoorden we dat ze het imago en bijpassende logo wat gedateerd vonden en dat er behoefte was aan één sterke merknaam.”

Het modebedrijf brengt bonneterielabel Setterlaine en de confectie van Setterlady dus nu samen onder de naam Setter. “De kleuren van de beide merken waren altijd al op elkaar afgestemd. Eén collectie maakt het echter duidelijker voor de winkeliers en makkelijker in de communicatie naar de consumenten.”

Setter House heeft niet alleen de naam en het logo aangepast, ook is de collectie geactualiseerd. “De collectie is minder traditioneel, minder synthetisch en hoogwaardiger. De verkooprsesultaten zijn altijd goed geweest, maar de laatste twee jaar zagen we dat de doorverkoop van de gecoördineerde bovenstukken achterbleef. Ook onze doelgroep, de 65 plussers, wil zelf items kunnen combineren.”

De gemiddelde prijzen zijn iets hoger geworden, maar de kwaliteit is volgens Mulder ook omhoog gegaan. “Aan de prijskwaliteitsverhouding is niets veranderd.”