TOP

Selfridges lanceert luxe vrouwenmodeconcept

Het Londense warenhuis Selfridges is bezig met een verbouwing van de tweede etage waar een walhalla met prachtige vrouwenmodemerken wordt neergezet.

Een ingrijpende verbouwing die Selfridges maar liefst €12,5 miljoen gaat kosten, moet de tweede etage transformeren in een minimalistische vrouwenmodeafdeling van ruim 2400 m2. Het eerste deel van de verbouwing is klaar, de rest zal dit jaar en begin 2013 worden afgemaakt.

Het interieur van de ‘Women Designer Galleries’ komt van de Britse architect Jamie Fobert, die veel aandacht heeft besteed aan digitale kunst en aan high tech-snufjes. De spiegels in de kleedkamer hebben ingebouwde camera’s, zodat klanten zich in verschillende outfits kunnen laten fotograferen. Voor advies kunnen die foto’s natuurlijk weer per email naar vriendinnen worden verstuurd.

De merkenmix wordt door het warenhuis omschreven als ‘avangardistisch’ en ‘nieuw’, met labels als Chanel, Prada, Lanvin, Céline, Alexander McQueen, Balenciaga, Givenchy und Dries Van Noten wird durch Namen wie Haider Ackermann, Rick Owens, Maison Martin Margiela, Comme des Garçons, Junya Watanabe, Play, Sacal, Ann Demeulemeester, AF Vandervorst en Gareth Pugh.

Selfridges werd onlangs door de Intercontinental Group of Department Stores voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot beste warenhuis van de wereld