TOP

Replay wil zichtbaarder worden in Nederland na groei in 2017

Denimmerk Replay heeft het boekjaar van 2017 positief afgesloten. Het wil deze opgaande lijn in 2018 voort te zetten, ook in Nederland. Anoukh Quist vertegenwoordigt het merk in Nederland: “Aan ons nu de taak om Replay weer zichtbaarder te maken.”

Het moederbedrijf van Replay, Fashion Box Group, laat in een persbericht weten 2017 sterk te hebben afgesloten. De onderneming kon een opbrengst van 230 miljoen euro noteren, waarvan 85 procent afkomstig van de export, en een winstgroei van 18 miljoen euro (EBITDA).

Verwachte inkomsten

Deze resultaten smaken naar meer, laat de onderneming weten. In 2018 streeft het naar voortzetting van de stijgende lijn. Matteo Sinigaglia, ceo van Fashion Box: “Ik ben blij dat we eindelijk de vruchten kunnen plukken van al ons harde werk. De groei zet ons op een nieuw traject, met verwachte inkomsten van 245 miljoen euro in 2018. De groei die we de afgelopen tijd hebben gezien, heeft impact op alle markten en productsegmenten waarin we actief zijn.”

Denim

Replay richt zich op mannen, vrouwen en kinderen en blijkt vooral succes te zijn in de corebusiness: denim. Jeans is – in alle mogelijke verschijningen, van spijkerbroeken en shirts tot jacks – verantwoordelijk voor ongeveer de helft van het bedrijfsvolume. Daarnaast bevalt de multichannelstrategie van Replay. Het label wordt wereldwijd verkocht via 111 monobrandstores, 44 outlets, 136 shop-in-shops en via wholesale. Het afgelopen jaar maakte ook e-commerce een groeispurt. De online verkopen zijn goed voor vijf procent van de totale opbrengst.

Nederland

Het bedrijf laat verder weten dat de Noord-Europese markt verreweg de meest winstgevende is. Anoukh Quist vertegenwoordigt met haar bedrijf, de Sincere Group, sinds vorig jaar in Nederland: “Wij zitten ook in een stijgende lijn. Ondanks dat er de afgelopen jaren wat wisselingen zijn geweest wat betreft de vertegenwoordiging, merken we dat we ontzettend veel trouwe klanten hebben. Aan ons nu de taak om de groei verder in te zetten en Replay weer zichtbaarder te maken. We hebben in ieder geval een positief verkoopseizoen gehad, waarbij we nieuwe klanten hebben aangetrokken.” Replay richt zich in Nederland tegenwoordig zowel op jeans- en denimgerelateerde zaken als op mannenmodewinkels. “Uitbreiding is altijd mooi”, aldus Quist. “Maar qua groei richten we ons vooral op kwaliteit. We optimaliseren graag de samenwerking met onze partners.”