TOP

Reactie van Artu Napoli op bezoek mysteryshopper

Voor Textilia gaat een onafhankelijke mysteryshopper op pad en beoordeelt zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Het filiaal van Artu Napoli in Breda kreeg eind november 2013 een bezoek. Wat is de reactie van de eigenaar op de bevindingen?

De Mystery Shopper was zeer over Artu Napoli te spreken. Voor de service kreeg de mannenmodezaak in Breda zelfs een 9. De etalage kwam er met een 6- het minst goed van af. Het eindoordeel was als volgt: “Artu Napoli heeft een goed uitgebalanceerd winkelconcept: klassieke mannenmode wordt naadloos verbonden met eigentijdse urban fashion. De prijs-kwaliteitverhouding van het assortiment is aantrekkelijk en het gastheerschap is van grote klasse. De algehele atmosfeer is plezierig. Een belangrijk aandachtspunt is de etalage, die in conflict is met de rest van het concept. Hierop afgaand zou een argeloze voorbijganger de winkel wel eens kunnen beoordelen als een ouderwetse mannenmodezaak. De uitstraling is niet van deze tijd. Een ander zwak punt is de naam; die is duidelijk verzonnen. Omdat hij niet makkelijk in het gehoor ligt, is hij ook lastig te onthouden. ´Iets Italiaans´, dat is wat blijft hangen. Jammer, want als de kern van een merk moet de naam ‘top of mind’ kunnen blijven. Al met al is het zeer plezierig om in de vierde winkel van Artu Napoli te zijn.”

Eindcijfer: 8-


Reactie eigenaar Richard Rijnbeek

“We zijn aangenaam verrast door het bezoek van de Mystery shopper! Door onaangekondigd de winkel te bezoeken, wordt er een realistisch beeld geschetst van de winkel, maar juist ook van de klant benadering en de service.Ons motto is: behandel de klant, zoals je zelf ook graag behandeld wil worden. Als je je intuïtie gebruikt, voel je al snel genoeg wat de klant op prijs stelt.”

Professionele inrichting

“Wat betreft de inrichting hebben wij bewust gekozen voor een warme huiskamersfeer waar zowel de klant als wij zelf het een feestje vinden om in te verblijven. Als de omgeving prettig is om in te werken, dan stralen wij dat weer uit naar de klant. Voor de inrichting is een professioneel bedrijf ingeschakeld: Storiginals uit Waalwijk (voorheen BPR-Global). Zij hebben wereldwijde ervaring en expertise betreft winkelconcepten en projectbegeleiding. Een verademing hoe zij veel werk uit handen hebben kunnen nemen tegen zeer schappelijke prijzen.”

Nieuwe etalage

“De mystery shopper heeft gelijk, de etalage van eind november deed absoluut te kort aan wat de winkel te bieden heeft. Toevalligerwijs is de etalage kort na het bezoek van de Mystery shopper grondig onder handen genomen (zie foto). Tijdens de feestdagen zag deze er warm en stijlvol uit en waren er veel props in geplaatst. Sommige bezoekers kwamen binnen voor items die zij in de etalage hadden gezien of juist omdat ze de etalage zo mooi vonden.”

Benieuwd naar het hele rapport? Lees het in de nieuwe special mannenmode, met verder een trendreport voor het najaar 2014/2015, een interview met Ontfront en een Close-Up met Edgar Davids.