TOP

Reactie The Little Green Bag op beoordeling mystery shopper

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper winkels en webshops op een aantal vaste punten. The Little Green Bag werd in oktober 2016 beoordeeld. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

The Little Green Bag kreeg als eindoordeel maar liefst een 8,9 van onze mystery shopper. Die vond het een mooie, betrouwbare en overzichtelijke webshop met een aantrekkelijk productaanbod. Wel zou het aanbod voor kinderen uitgebreider mogen. Plus een tip voor het gebruik van social media en de blog om deze meer in te zetten als inspiratiebron in plaats van als extra verkoopkanaal. Ook met extra’s als product reviews of stijladvies kan de bezoeker een nog vollediger webshop-ervaring worden bezorgd.

“Ik ben heel blij met de positieve beoordeling door de mystery shopper”, reageert Charlotte van de Meeberg, webshopmanager van The Little Green Bag. “Het is altijd fijn als een buitenstaander met een kritische blik naar je concept kijkt. Alle feedback is welkom. Of we er uiteindelijk iets mee doen is aan ons. Echt een verrassing zijn de goede cijfers niet, want we doen er heel veel moeite voor om het onze klant zo makkelijk mogelijk te maken, bijvoorbeeld met de zoekfilters.”

Stijltypes

“Het assortiment van The Little Green Bag is heel groot. Als je zelf alles moet doorscrollen ben je wel even bezig. Dan komen mensen niet altijd tot de aankoop die ze willen doen. Daarom werken we met allerlei filtermogelijkheden, waarbij je ook kunt zoeken op stijltype. Sinds de restyling van de webshop dit jaar krijgen de filters meer aandacht en zien we dat ze nog vaker worden gebruikt.”

Nieuwe website

“The Little Green Bag is heel kleinschalig begonnen en steeds volwassener geworden. We zijn net verhuisd naar een groter kantoor, met meer werkruimte, een grotere fotostudio en een groter magazijn. We hebben de look en feel van de website afgelopen jaar veranderd. De webshop heeft een strakkere uitstraling, met meer wit. We doen steeds meer eigen fotoshoots met modellen, zodat je kunt zien hoe groot een tas uitvalt.”

Fysieke winkels

“In de eerste helft van 2017 willen we een winkel openen in Utrecht, naast onze winkels in Rotterdam, Vlaardingen en Delft. De fysieke winkels en de webshop versterken elkaar. Je ziet dat mensen iets online kopen en in de winkel ophalen of terugbrengen. We proberen alle kanalen te linken aan elkaar. In tegenstelling tot veel andere webshops, hebben wij één voorraad. Wat in de winkels staat, staat ook online en alles in de webshop vind je ook in de winkels. Dat was vrij ingewikkeld om op te zetten, maar nu het systeem eenmaal staat werkt het hartstikke goed”

Onderscheiden

“We proberen ons te onderscheiden door geen standaard lederwarenzaak te zijn, maar ons met een trendy aanbod te richten op een brede doelgroep. De focus blijft op tassen en andere kleinere accessoires zoals zonnebrillen, horloges, paraplu’s en regenjassen. Zolang het maar binnen de interesse van een fashionminded vrouw of man valt. Het aanbod voor kinderen willen we zeker nog uitbreiden en we houden onze ogen open voor leuke, nieuwe kindermerken.”

The Little Green Bag werd op zes punten beoordeeld door Gladior & Indenty, een bureau voor online marketing, tools en rapportages. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan The Little Green Bag lees je in Textilia 11, die op 18 november 2016 verschijnt.