TOP

PVH Europe zet Arrow opnieuw in de markt

Een nieuwe divisie van de Tommy Hilfiger Group, PVH Europe, neemt de volledige restyling en distributie van Arrow over voor Europa. Beide merken vallen onder de paraplu van het Amerikaanse modebedrijf Phillips- van Heusen (PVH). Michael Arts krijgt de verantwoordelijkheid over deze divisie.

Eigenaar van de Tommy Hilfiger Group, het Amerikaanse modebedrijf Phillips-van Heusen, richtte onlangs een speciale divisie op, PVH Europe, dat verantwoordelijk is voor de restyling en distributie van Arrow. In de toekomst zullen ook andere merken die onder de paraplu van het modebedrijf vallen, via deze speciaal opgerichte divisie, gedistribueerd worden.

“Vanaf het moment dat de Tommy Hilfiger Group onder de paraplu van Phillips-van Heusen valt, onderzoeken we de mogelijkheden voor internationale expansie met Arrow”, zegt CEO of the Tommy Hilfiger Group en PVH International, Fred Gehring. “We geloven in de kracht van Arrow, dat 150 jaar bestaat en dus een rijke geschiedenis heeft. Daar gaan we zeker gebruik van maken.”

Volgens Gehring is Michael Arts de aangewezen persoon om Arrow opnieuw in de markt te zetten:”Niemand zou Arrow beter kunnen opbouwen dan Arts, die al bij het Tommy Hilfiger-team zit sinds de lancering in 1997 in Europa. Michael Arts zegt: “Ik wilde altijd al graag in de archieven van Arrow duiken, omdat daar een schat aan informatie te ontdekken valt. Toen ik het eindelijk kon, vond ik een enorme hoeveelheid beelden, ontwerpen, merchandising en marketing-ideeën. Hiermee herontwikkelen we een merk voor de toekomst, met respect voor het erfgoed en relevantie voor vandaag.”

De herlancering van Arrow vind plaats tijdens de mannenmodebeurs Pitti Uomo Imagine (11-14 januari) in Florence. De focus ligt vanaf dan op het produceren van shirts, waaronder een dress, casual en een contemporary lijn. Na de beurs is de collectie, op afspraak, in verschillende showroom in Europa te zien.