TOP

Puma en Gucci presteren goed ondanks crisis

Het sportmerk Puma heeft zich in de eerste helft van het jaar verrassend goed gehouden. Het Duitse merk dat zich sinds 2007 tot de PPR Group hoort zag de omzet met 3,8 procent stijgen naar 1,3 miljard euro.

Het best presterende modemerk binnen de groep is en blijft Gucci. Daar steeg de omzet met 8,3 procent naar 1,2 miljard euro. Bottega Veneta is een goede tweede met een omzetstijging van 2,7 procent naar 202 miljoen.

PPR directeur Francois-Henri Pinault noemde het resultaat van PPR ‘solide’ en zei dat het concern tevreden is over de prestaties tot nu toe. “Er is een aantal korte termijn regelingen getroffen om de winstgevendheid te handhaven gedurende de verslechterde economische omstandigheden. Daarnaast zijn initiatieven voor de langere termijn ontwikkeld, zoals organisatorische en omzetstimulerende maatregelen, die in de tweede helft van dit jaar en in 2010 vruchten zullen afwerpen.”

Scoren online

Ook online weet de PPR Group te scoren. Zo steeg in de eerste zes maanden van 2009 de onlineverkoop met 5,7 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Tegenwoordig betrekt de PPR Group iets meer dan tien procent van de totale omzet via internet. De Franse webshop Fnac.com doet het vooral goed. Zij zagen hun omzet met 7,5 procent toenemen. Dit terwijl de totaalomzet van multimediaketen Fnac met 5 procent daalde in de eerste helft van het jaar.