TOP

Leestips voor op vakantie

Nu de meeste beurzen en shows achter ons liggen, pakt een deel van de mode-ondernemers hun koffers in voor een welverdiende vakantie. Textilia tipt 7 boeken voor in de koffer.

Hoe pak je een oen zijn poen?

Marketingdeskundige Leo Pot schrijft over de psychologie van het overtuigen. Hoe kun je klanten overhalen om meer geld uit te geven dan ze van plan zijn? Dat is niet echt een kwestie van vrije wil. Lees dit boek en ontdek hoe je mensen met enkele eenvoudige psychologische vuistregels voortaan efficiënt hun geld bij jou kunt laten uitgeven.  

 

Alle 13 goed

Alle 13 goed laat zien hoe je het beste omgaat met online marketingtools als virals, bloggen en podcast. Marketingexpert Cor Hospes beschrijft de beste tools en de beste aanpak voor online marketingsucces. Hij schreef eerder het bekende en succesvolle boek Guerrillamarketing.

 

Wat zou Google doen?

Een inspirerend boek over een succesvol bedrijf. Omdat Google optimaal weet te profiteren van de mogelijkheden van internet is het volgens schrijver Jeff Jarvis verstandig om je bij (internet)beslissingen af te vragen: wat zou Google doen? En hoe vertaal je dit naar je eigen bedrijf?

 

Hondenbrokken

Hondenbrokken is het nieuwste boek van marketingadviseur Jos Burgers, bekend van het boek Klanten zijn net mensen. Zijn nieuwste managementboek is geschreven als roman waardoor het lekker wegleest. In een spannend en grappig verhaal over dierenwinkeleigenaar Tim steekt de lezer ongemerkt heel wat managementwijsheden op.

 

Confessions of a shopaholic

De Shopaholic-serie van Sophie Kinsella bestaat al een tijdje, maar speciaal vanwege de film die dit jaar uitkwam is er nu een omnibus uitgebracht met de eerste twee delen: Shopaholic en Shopaholic in alle staten. Zeer komisch en herkenbaar.

 

Een eigen webwinkel voor dummies

Zit je er over te denken om naast je bestaande winkel een webshop te openen? Dan is dit boek uit de Dummies-reeks een aanrader. In 2009 is een nieuwe druk uitgebracht, met de meest recente ontwikkelingen. Met allerlei informatie over het starten van een webshop, zoals marketing, distributie, design en betaalmethoden, inclusief praktijkvoorbeelden.

 

Hu.man Holidays

Altijd lekker op vakantie is het jaarlijkse vakantiedoeboek van modeontwerper Hans Ubbink. Dit jaar verscheen nummer 7 alweer. Met daarin verhalen, foto’s, strips en puzzels.