TOP

Pro opent eerste gerestylede winkel

Schoenformule Pro betrekt jongeren actief bij een totale restyling. Met de nieuwe positionering 'voor, door en met jongeren' spreekt Pro de doelgroep direct aan. Door jongeren te betrekken bij het merk, de collecties, inrichting en muziek moet de sfeer en beleving van het merk eigen gaan voelen. De eerste winkel die in de nieuwe stijl wordt geopend is Pro aan de Kalverstraat 43 in Amsterdam op 25 november.

Samenwerking
De eerste Pro winkel in nieuwe stijl zal op 25 november om 17.00 uur worden geopend met live optredens, muziek en sneakerart. De restyling van Pro is in samenwerking met het Rotterdamse creatieve collectief Leyp en Lucky Dubz. De mannen van Leyp zijn graphic designers, illustratoren en ze customizen sneakers en kleding. Nick Kailola, Fernon Lagenhorst en Darrin Umboh runnen sinds 2004 Leyp.com. Ook Lucky Dubz heeft ervaring als vormgever en illustrator.

De klant ontwerpt
Leyp en Lucky Dubz hebben de merkwaarden, streetsmart, bewust, open, hip, sportief, vernieuwend en echt, vertaald naar het concept ‘voor, door en met jongeren’. In de winkel aan de Kalverstraat hebben ze grote illustraties voor de muren ontworpen. Pro fans worden nu opgeroepen om voor de volgende winkels zelf ontwerpen, tekeningen, illustraties of tags in te leveren tijdens de opening in de Kalverstraat of up te loaden via becomeapro.nl. Op deze website kan ook gestemd worden op de beste ontwerpen. Een jury bepaalt wie de winnaars zijn en een jaar lang gratis sneakers bij Pro winnen. De winnende ontwerpen worden meegenomen in het ontwerp van Leyp en Lucky Dubz voor de volgende gerestylede Pro winkel. Daarnaast kunnen klanten via becomeapro.nl ook doorgeven wat hun favoriete muziekclips zijn, hieruit wordt een selectie gemaakt voor de opening.

Collectie
De op sport geïnspireerde collectie sneakers is exclusief verkrijgbaar bij Pro, naast de eigen merken Mazu en Ossom verkoopt Pro ook merken als Adidas, Converse, Nike, Vans, Cruyff, Pantofola en Le Coq Sportif.