TOP

Pro onderzoekt: wie is hot op sneakers?

Pro communiceert direct met haar doelgroep door de nieuwe positionering voor door een met jongeren. Zij worden betrokken bij de inrichting van de winkels en kunnen via becomeapro.nl zelfs de muziek kiezen die in de winkels uit de speakers knalt. Onderdeel van de nieuwe positioneing is een onderzoek uitgevoerd door OpinieCentrum onder ruim 600 jongeren.

Omdat Pro er voor, door en met jongeren is, vind het bedrijf het belangrijk om vragen te stellen en te luisteren naar de doelgroep. Daarom vroeg Pro OpinieCentrum een representatief onderzoek uit te voeren onder zeshonderd jongeren in de leeftijd van 15 tot en met 35 jaar. Pro was onder ander benieuwd welke BN’ers door de doelgroep gezien worden als sneakerdragers van het jaar. Op de eerste plaats eindigden Valerio Zeno en Saar Koningsberger. Tweede werden Johnny de Mol en Nicolette Kluijver. Ook vroeg Pro wie echt geen sneakers kan dragen. Een ruime meerderheid koos voor Koningin Beatrix, gevolgd door Marijke Helwegen en Bram Moszkovicz.

Sneakers

Uit het onderzoek blijkt dat mannen vaker sneakers dragen dan vrouwen. 37 procent van de mannen draagt bijna elke dag sneakers tegenover 18 procent van de vrouwen. 16 procent van alle respondenten geeft aan nooit op sneakers te lopen. De meeste ondervraagden, 50 procent, heeft 1 tot 2 paar sneakers in de kast en 26 procent bezit 3 tot 4 paar sneakers.

Sexy

OpinieCentrum liet de respondenten verschillende merken sneakers zien, met de vraag van welke sneakerdrager zij de beste seks verwachtten. Het merk Pantofola d’oro scoorde het hoogst. 26 procent van de ondervraagden verwachtte dat een man of vrouw met deze schoenen goed is in bed. Op de tweede plek stonden Vans-dragers en op de derde plek jongeren met Nike’s.