TOP

Private labels moeten V&D weer winstgevend maken

V&D voegt dit jaar nog twee extra eigen kledinglijnen toe aan het merkenpakket. De private labels moeten het warenhuis weer uit de rode cijfers halen.

Eind oktober brengt V&D een jurkenlijn op de markt, gevolgd door een lijn die gebaseerd is op marinekleding. Directeur Mark McKeon vertelt hierover aan dagblad Trouw: “We veranderen de focus”, . “De A-merken hebben ons een nieuw imago gegeven, nu is het tijd om zelf kleding te bieden met een kwaliteit die vergelijkbaar is met die van de A-merken.”

Omzet
De bestaande en nieuwe eigen merken moeten er voor zorgen dat het warenhuis weer winstgevend wordt. Sinds de overname door Sun Capital kampt V&D met dalende cijfers. In het eerste boekjaar incasseerde het warenhuis 7 miljoen euro nettoverlies, de omzet bedroeg 648 miljoen euro. Directeur Mark McKeon vertelt hierover tegen dagblad Trouw: “Niemand had deze langdurige recessie zien aankomen. Vorig jaar september was de ergste maand uit mijn werkzame leven, zo weinig hebben we toen verkocht.”

Webshop
Een groot deel van de omzet wordt met de webshop behaald. De focus van V&D ligt de komende jaren op ‘Click&Connect’, waarbij klanten online bestellen en de aankoop in de winkel ophalen.