TOP

Prijs en schone omgeving spelen grootste rol voor consumenten

Uit een onderzoek van vastgoedadviseur CBRE blijkt dat de prijs van producten en een schone omgeving het belangrijkst zijn voor de consument wat betreft de keuze voor het winkelcentrum.

Vastgoedadviseur CBRE onderzocht voor het onderzoek ‘How We Shop – The Changing Face of Europe’s Consumer’ de winkelvoorkeuren van consumenten uit onder andere België, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Rusland.

Uit het onderzoek blijkt dat de productprijzen en een schone omgeving de grootste rol spelen in de keuze voor het winkelcentrum dat consumenten bezoeken.

Overige elementen

Ook een goede parkeergelegenheid, veiligheid en bereikbaarheid werden genoemd als belangrijke elementen. Het belang hiervan verschilde niet tussen mannelijke en vrouwelijke consumenten. De inkomensgroepen en leeftijdscategorieën deden er ook niet toe.

Entertainmentvoorzieningen

Bijna de helft van de ondervraagden (47 %) vinden entertainmentvoorzieningen belangrijk in een winkelcentrum. Voornamelijk consumenten in de leeftijd van zestien tot 24 jaar vinden dat een belangrijk element. Een meerderheid (55 %) vindt het centrum dan ook meer een plek om tijd door te brengen dan om noodzakelijk te shoppen.