TOP

Personeel feliciteert Intema Jeugdmode Hoorn met 50 jaar bestaan

Op 16 september 2010 was het precies 50 jaar geleden dat Intema Jeugdmode in Hoorn zijn deuren opende. Het personeel van Intema Jeugdmode doet voor de gelegenheid een boekje open over eigenaars Loes Yntema en Frank Warnik en de kracht van de winkel.

Vijftig jaar succesvol een kinderkledingwinkel runnen: daar moeten twee generaties achter zitten. En zo is het ook. Zo’n 25 jaar geleden hebben Loes Yntema en Frank Warnik Intema Jeugdmode overgenomen van de ouders van Loes, Evert en Jo Yntema. Werkneemster Sophie die namens het voltallig personeel, Serena, Bianca, Mirjam, Yvonne, Lorraine, Lotte en Sjors het woord voert, vertelt: “Loes en Frank hebben niet alleen hart voor het bedrijf: ze zijn het hart van het bedrijf. Ze hebben ervoor gezorgd dat Intema Jeugdmode met zijn tijd meegaat en altijd in huis heeft wat de klant zoekt. De winkel zelf, het merkenbeleid, het inkoopbeleid: in alles klinkt hun visie op de kindermodebranche. Ze weten deze ook over te brengen op het personeel, waardoor ons team heel sterk is.”

Intuïtie
Loes en Frank spelen elk een eigen rol in het bedrijf. “Loes is altijd op zoek naar vernieuwing en verbetering”, vertelt Sophie, “zowel op de winkelvloer als in het merkenaanbod. Ze werkt voornamelijk op intuïtie en daarmee zit ze altijd op het goede spoor. Niet zo vreemd als je al 30 jaar werkzaam bent in de kinderkleding.” Frank houdt de logistiek draaiende en zorgt ervoor dat goederen zo snel mogelijk in de winkel hangen. “Hij realiseert ook wat Loes in gedachten heeft”, vertelt Sophie. “Hij heeft al flink wat succesvolle verbouwingen achter de rug.”

Begrip in de regio
Het vaste klantenbestand bestaat voor minstens een kwart uit gezinnen van buiten de regio.

“Dat merk je goed als het nieuwe seizoen begint”, vertelt Sophie. “Ouders komen uit Purmerend, Volendam en Amsterdam voor een hele nieuwe garderobe voor hun kids.” Er zijn ook in Hoorn en omstreken veel gezinnen, waarvan vader of moeder zelf nog op ons hobbelpaard heeft gezeten.”

Samenwerking
Intema Jeugdmode maakt deel uit van de F-act Stores. Dit zijn elf kinderspeciaalzaken die gezamenlijk inkopen bij ondermeer Salty Dog, Tumble ‘n Dry en O’Neil. Het gebeurt ook dat merken een ‘special edition’ maken voor de aanbiedingskaart die zo’n twaalf keer per jaar verstuurd wordt. Goede producten voor een goede prijs, vaak met een leuke give-away, verzorgd door het merk wat op dat moment op de kaart staat: daar gaat het om.

 

Feest
Vanaf 25 september gaat Yntema feest vieren met de klanten. Op die dag staat er voor de eerste vijf klanten een slagroomtaart klaar en krijgt iedere klant een feestelijke petit-four. Er is een leuke gymtas ontworpen en in het weekend wordt er een reisje naar Disneyland Parijs verloot voor het hele gezin. “Het komende half jaar zal het jubileum nog volop gevierd worden met speciale aanbiedingen voor vaste klanten, maar ook leuke welkomstacties voor nieuwe klanten. Sophie: “Loes en Frank zijn al druk bezig om samen met hun vaste merken leuke activiteiten te realiseren.”