TOP

Otto gaat concurrentie aan met Zalando

De Otto Group lanceert op 5 mei 2014 modewebwinkel Collins. Met het lanceren van de nieuwe webwinkel wil Otto de concurrentie aangaan met Zalando.

Door de lancering van webwinkel Collins hoopt Otto het verloren marktaandeel op Zalando terug te winnen. Otto, dat vooral een oudere doelgroep aanspreekt, wil met de opening van Collins een jongere doelgroep aanspreken.

Omzet

Otto had in 2013 een inkomstengroei van circa 400 miljoen euro , dat laten zij weten in een persbericht. De totale e-commerce inkomsten komen daardoor uit boven de 6 miljard euro. Eerder heeft Otto al laten weten een omzet van 8 miljard te willen realiseren in 2015. Zalando groeide in 2013 een stuk harder dan Otto. Dat blijkt uit cijfers in een persbericht van Zalando, de inkomsten waren 52% hoger dan in 2012. Dat betekent een inkomstengroei van 600 miljoen euro, waardoor de totale omzet op 1,76 miljard uitkomt.

 Collins

Modebedrijf Collins heeft zes winkels in Duitsland. Collins omschrijft het assortiment als casual maar toch vrouwelijk. De merken die ze verkopen zijn onder andere: Pepe Jeans, Sandwich, Soyconcept en Drykorn.

Lees ook: Otto ’s werelds grootste online kledingretailer