TOP

Only lanceert plus size-label, Frans van Buuren weg bij Milo Coats, nieuwe winkel voor Sandwich

Jeansmerk Only lanceert een sublabel voor vrouwen met een maatje meer. Het maatbereik loopt van maat 42 tot 54. Verder: Directeur Frans van Buuren heeft Milo Coats per 1 april verlaten. Sandwich opende op 30 maart een nieuwe winkel in Amsterdam en de inschrijving voor de Dutch Retail Experience Awards is geopend.

Only lanceert plus size-label Only Carmakoma

Jeansmerk Only lanceert een sublabel voor vrouwen met een maatje meer: Only Carmakoma. Het maatbereik loopt van maat 42 tot 54. Met acht collecties per jaar zit Only Carmakoma boven op de trends, aangepast aan de curvy vrouw. Jeans vormen een belangrijk onderdeel van de collectie, van high waist tot skinny. Het nieuwe plus size merk moet een iets jongere en hippere doelgroep aanspreken dan het al bestaande grotematenmerk Junarose, dat ook uit de stal van Bestseller komt.

Nieuwe winkel voor Sandwich in Amsterdam

Vrouwenmodemerk Sandwich opende op 30 maart een nieuwe winkel in de Utrechtsestraat in Amsterdam. Sandwich is flink aan het expanderen. Het afgelopen half jaar werden er zeven winkels in Nederland geopend en inmiddels heeft het merk zo’n tachtig winkels. De komende maanden komen er winkels bij in het Utrechtse Hoog Catharijne en Leidsche Rijn, Antwerpen, Zwolle en Veenendaal.

Frans van Buuren weg bij Milo Coats

Directeur Frans van Buuren heeft Milo Coats per 1 april verlaten. Hij verlaat het merk nu de overname van het vrouwenjassenmerk door Stone Fashion is afgerond en de eerste leveringen goed zijn ontvangen. Zijn opvolger is Michael Deiters, die zich de afgelopen jaren bezighield met de private label activiteiten van Stone Fashion vallen. Milo Coats werd begin 2017, na 65 jaar als zelfstandig bedrijf geopereerd te hebben, overgenomen door jassenproducent Stone Fashion Group.

Oproep aan innovatieve vooruitstrevende retailers voor deelname Dutch Retail Experience Awards 2018

Heb jij de ultieme winkelformule om in aanmerking te komen voor de Dutch Retail Experience Awards, dé retailprijs voor het meest vooruitstrevende winkelconcept. Schrijf je nu in! In een continu veranderende markt, ligt de uitdaging voor retailers bij het vinden van verfrissende innovatieve concepten. Het is daarom voor de retailer van groot belang om mee te gaan met de wensen van de consument en toch origineel en vernieuwend te zijn. 

Ondanks de obstakels, biedt het ook oneindig veel mogelijkheden. In het Nederlands retaillandschap weten ze hier wel raad mee. Elk jaar wordt er een breed scala aan nieuwe winkels geopend die erin slagen om de winkelbeleving te optimaliseren door middel van onderscheidende concepten.

Retailers kunnen zich inschrijven tot en met 13 mei 2018. Je kunt het aanmeldingsformulier downloaden via deze link en terugsturen naar drea@poweringsustainablefashion.nl.

Winnaars onder de loep (9): wat is het geheim van De Rode Winkel in Utrecht?

Vader Tom Broekman en dochter Pauline Broekman namen in juli 2017 een Dutch Retail Experience Award in ontvangst. Volgens de jury is het erg knap hoe de familie Broekman blijft bewegen en na een faillissement opnieuw durft te kiezen in deze steeds veranderende markt. Hoe zet dit familiebedrijf de ultieme ‘customer experience’ neer?