TOP

Onderzoek: mannen gebruiken smoes om niet te hoeven shoppen

Bijna een derde van de Nederlandse mannen probeert met een smoes of excuus onder het winkelen uit komen. Dat blijkt uit onderzoek van webshop DreZZd. Opvallend: het zijn vooral jongeren.

Vooral jongeren doen hun best om niet te hoeven shoppen. In de leeftijdscategorie 18 tot 24 jarigen doet 30 procent z’n best om niet te hoeven winkelen. Ruim een kwart (27%) van de 25 tot 34-jarigen zegt dit weleens te doen. In de leeftijdscategorie 35-44 jaar is dat gedaald naar 20 procent en van de 55-plussers zegt nog maar 11 procent dit te herkennen.

Per regio
Vrouwen zijn nog steeds ware shopfanaten. Zo verzint slechts 9 procent van de Nederlandse vrouwen een smoes om niet te hoeven winkelen. Winkelen minst populair in Flevoland Winkelen is het minst populair bij inwoners van Flevoland: een kwart van hen gebruikt af en toe een smoes om niet te hoeven winkelen. In Zeeland gebeurt dat maar in 14 procent van de gevallen.

Shopgedrag van de man
Wil je weten wat mannen het liefste kopen als ze toch gaan shoppen? Lees danĀ ons recente onderzoek in samenwerking met onderzoeksbureau GfK.