TOP

Onderzoek: de 9 best vindbare modewebshops

Het bureau iProspect onderzocht welke modewebshop het best vindbaar is via Google. Is het de Bijenkorf, Zalando of toch Fashionchick.nl?

Volgens marketingbureau iProspect is Zalando.nl de best vindbare Nederlandse website via Google in de categorie ‘Fashion’. Het onderzoek is verricht op basis van organische zoekresultaten die de zoekmachine-ranking, oftewel ‘SEO-performance’,  bepalen. Naast ‘Fashion’ heeft het bureau ook veertien andere categorieën onderzocht. Zalando is ook in de categorie ‘Sport’ het best uit de bus gekomen. ‘Fashion’ is de branche met het hoogste zoekvolume.

Met aan aandeel van 12,8 procent van het totale SEO-verkeer is Zalando de winnaar in de categorie ‘Fashion’. Fashionchick.nl volgt op de tweede plaats met 4,4 procent. De derde plek is voor Beslist.nl met een aandeel van 3,6 procent. Bekijk hieronder de volledige top tien.

Uitvoering

Het onderzoek, dat voorheen bekend was onder de naam Top 100 online vindbaarheid, is voor de achtste keer uitgevoerd. Per website is gekeken naar de SEO vindbaarheid op basis van een aantal zoektermen die betrekking hebben op de sector. Per branche zijn tussen de 1000 en 5000 zoekwoorden onderzocht. In de categorie ‘Fashion en Sport’ is voornamelijk gebruik gemaakt van de zoektermen ‘jurken’, ‘broeken’, ‘t-shirts’,  maar ook soorten schoenen en accessoires. Verder zijn ook veel kledingmerken meegenomen, zoals ‘Mexx’,  ‘G-Star’, en ‘Desigual’.

Top tien

1. Zalando (12,8 procent)
2. Fashionchick.nl (4,4 procent)
3. Beslist.nl (3,6 procent)
4. Debijenkorf.nl (2,7 procent)
5. Wehkamp.nl (2,4 procent)
6. Marktplaats.nl (1,8 procent)
7. Sans-online.nl (1,5 procent)
8. Omoda.nl (1,3 procent)
9. Otto.nl (1,0 procent)

Het volledige onderzoek vind je hier.


Is jouw winkel of filiaal lokaal vindbaar?

Het wordt steeds belangrijker dat potentiële klanten je kunnen vinden via Google. Zo zorg je ervoor dat ze contact met je opnemen. Textilia biedt hoogwaardige diensten aan die je helpen dit te bereiken en beter te scoren met je website. Blijf niet achter en zorg dat ook jouw (web-)winkel gevonden wordt in één van de 88 miljard maandelijkse zoekopdrachten bij Google. Bijvoorbeeld door onze local search-dienst, via een linkbuildingcampagne of een quick scan van je website.

Voor meer informatie over onze online diensten kun je contact opnemen met Anne Wesselman, via e-mail of 020-4602215.