TOP

Nu in Textilia #12: kleurkaarten voor winter 2018-2019, Lexson en de complete beursagenda

In de nieuwste Textilia, die vrijdag 15 december is verschenen, de nieuwe kleurkaarten met de modekleuren voor het winterseizoen 2017-2018, mét uitleg van onze trendforecasters. Verder een interview met ceo Maarten Janse van Lexson, marktcijfers over de duurzaam ondernemen, een blik op het bongemiddelde van Tenue de Ville in Utrecht en 6 pagina's met beurstips, highlights en de complete agenda voor de aankomende modebeurzen.

Kleurkaarten voor winter 2018-2019

Zijn het in winterse vrouwenmodecombinaties vooral zachte tinten die zorgen voor het contrast, in mannenmode zijn het juist opvallend felle kleuren. Het complete palet zie je op de modekleurkaarten voor winter 2018-2019 die je als abonnee gratis bij je editie van Textilia hebt ontvangen. Maar wat zijn op zo’n kaart nou de basiskleuren, en wat de accentkleuren? Hoe kun je ze combineren? Op de volgende pagina’s leggen onze trendforecasters per segment in een schema uit hoe je de kaarten kunt gebruiken bij het inkopen en het samenstellen van de collecties. 


Geen abonnee? Bestel de kleurklaarten los, of in combinatie met de aankomende beursspecials.

 

Wil je de kleurkaarten elk seizoen in de brievenbus en het hele jaar door op de hoogte zijn van alle ins en outs van de modebranche? Sluit dan een jaarabonnement af. Twaalf edities per jaar en toegang tot alle exclusieve content op de website. En natuurlijk tweemaal per jaar de kleurkaarten met de nieuwste modekleuren.


Marktcijfers: belang van duurzaamheid neemt toe

De mate waarin modebedrijven duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), is in de ogen van de consument over de jaren vrijwel stabiel gebleven. Dat blijkt uit de resultaten van Dossier Duurzaam 2017, uitgevoerd door onderzoeksbureau Gf K en marketingbureau b-open. 


Evan Afrekenen: wat is het bongemiddelde bij Tenue de Ville in Utrecht?

Vrouwenmodezaak Tenue de Ville heeft met de ingrediënten kleding en een hoog serviceniveau een lonende formule neergezet in hartje Utrecht. Speciaal voor vrouwen die niet willen winkelen. Lees in de rubriek Even Afrekenen wat het bongemiddelde is van de winkel van Lindsey Knoop (29): ‘Gemiddeld is een klant 2 uur in de winkel’.


6 pagina’s beurstips

Ondernemers een optimale blik op de trends bieden: daar ligt komend winterseizoen de focus van de verschillende beursevenementen. Van de nieuwste modetrends tot aan inspiratie op het gebied van modern retailen, technologie of duur-zaamheid: alles draait om inspireren, oriënteren en vooral informeren. Alle nieuwtjes en tips op een rij.


Interview met Maarten Janse van Lexson

Modedistributeur en -importeur Lexson, van merken als Bruuns Bazaar en Just Female, groeit als kool. En volgens oprichter Maarten Janse is het einde nog lang niet in zicht. Maar zonder af te doen aan de service. “Ik geloof er heilig in dat je sámen wint.”


Mode-icoon: de panterprint

Sommige trends en items leggen een lange weg af voordat ze de status van mode-icoon bereiken. ls er één print een vaste plek heeft veroverd in veel vrouwencollecties is het wel de panterprint. Bejubeld vanwege zijn kracht om een outfit glamour te geven, verguisd om zijn goedkope rol als hoofdrolspeler in erotische catalogi. In beide kampen blijft de print mateloos populair. Wist je bijvoorbeeld de panterprint eigenlijk is bedoeld als camouflage? 


Close-up

Wie is Ronald van der Kemp (53), modeontwerper voor zijn eigen label RVDK? In de rubriek Close-up beantwoordt hij 16 persoonlijke vragen. “De wegwerpcultuur in de mode. Er is te veel verspilling en het gaat ten koste van de kwaliteit van de ontwerpen. Bovendien is het niet nodig om steeds nieuwe items te kopen. Je mag best sparen voor een kledingstuk, dat geeft het waarde.”