TOP

Nieuwkomers en afvallers op Pitti Uomo

Op de beursvloer van de Pitti Uomo vond dit seizoen opnieuw een belangrijke verandering plaats, want na Hugo Boss en Zegna besloot ook Canali de beurs te verlaten. Maar er waren ook genoeg nieuwkomers.

Canali koos liever voor een prestentatie in de eigen showroom in Milaan. Volgens ingewijden besteedt het label zijn geld liever aan events dan een stand, waarvan de prijs oploopt tot een half miljoen euro. Maar de beurs trekt ook nieuwe deelnemers zoals Allegri met een nieuwe collectie van Francesco Scognamiglio. En ook het Japanse Comme des Garçon, dat weliswaar net buiten de poorten van het Fortezza da Basso een onderkomen vond, ziet de Pitti Uomo als een goed platform en springplank naar Europa voor het mannenmodelabel Homme Deux.

De vrouwenmode-editie Pitti W_Woman Precollection groeit steeds verder. De hooggesegmenteerde vrouwenmodemerken stonden dit keer niet meer alleen in de Dogana, maar ook in de sfeervolle Villa Vittoria (beiden net buiten het Fortezza Da Basso). In totaal togen 70 internationale labels naar het modehart van Italië.

Nieuwsgierig naar de nieuwe trends op de Pitti Uomo en reacties van detaillisten op het nieuwe inkoopseizoen? Lees dan de eerstvolgende Textilia.

Klik hier voor een video-impressie op de Pitti Uomo.