TOP

Nieuwe topmannen Hunkemöller en Jan Jansen, Chasin’ opent in Breda en H&M strikt Mugler

Lingerieketen Hunkemöller krijgt een nieuwe financieel directeur en schoenenmerk Jan Jansen een nieuwe managing director. Verder: Chasin’ opent een winkel in Breda, H&M brengt een collectie uit met Mugler en het duurzame modemerk Colorful Standard haalt een miljoeneninvestering binnen. Dit is het nieuwsoverzicht van donderdag 23 februari.

Foto’s: Chasin’

Schoenenmerk Jan Jansen stelt managing director aan

Een transfer in schoenenland: Roel Roelofs start per 1 maart als managing director van Jan Jansen Amsterdam, zo meldt hij op Linkedin. Het label is onderdeel van de Hooijer Footwear Group, dat de merkrechten twee jaar geleden van de bekende Nederlandse schoenenontwerper overnam en voor voorjaar 2022 opnieuw lanceerde.

Jan Jansen is niet de eerste grote naam waaraan Roelofs zich verbindt; hij komt van Fresh BV, de holding boven Fred de la Bretoniere en Shabbies Amsterdam. In totaal werkte hij ruim twaalf jaar in verschillende functies voor de merken. Eerder in zijn carrière was hij productmanager bij Mexx, inkoopdirecteur bij Ariston Nord West Ring Schuh en inkoper voor Invito en Manfield.

Nieuwe financieel directeur voor Hunkemöller

Ook Hunkemöller verwelkomt nieuwe gezichten. Nick Gresham is per 1 februari begonnen als de nieuwe CFO en treedt toe tot de Raad van Bestuur, Samantha Swain start op 8 maart als global merchandise & planning director. Met hun aanstelling wil Hunkemöller de ‘al sterke internationale omnichannel groei versnellen’, stelt de lingerieketen in een aankondiging.

Gresham werkte eerder als financieel directeur voor grote retailers als Superdry en webwinkel Debenhams. Swain werkte tien jaar als merchandise director voor Asos en Topshop en was daarvoor senior mechandiser bij Dorothy Perkins.

Chasin’ opent winkel in Breda

Chasin’ heeft een nieuwe brandstore geopend in Breda, aan de Eindstraat 12. Het jeansmerk laat zich voor de collecties inspireren door de ‘active city lifestyle’ en dat komt terug in de winkeluitstraling, met het gebruik van materialen als beton en staal en verwijzingen naar hedendaagse architectuur. De highlights uit de collectie, de Ego Performance Jeans en de Performance Jackets die geschikt zijn voor alle weeromstandigheden, hebben een prominente plek gekregen.

Naast groei in eigen land werkt Chasin’ ook aan internationale expansie, zo meldt moederbedrijf Score Group in een persbericht. Het merk is inmiddels via meer dan twintig landen in Europa actief via platforms en opent dit najaar de 400e shop-in-shop (tekst gaat verder onder foto).

Binnenkijken bij Chasin’ in Breda.

ABN Amro steekt miljoenen in Colorful Standard

ABN Amro investeert in het duurzame Deense modemerk Colorful Standard. Dat doet de bank met het Sustainable Impact Fund (SIF), het eigen investeringsfonds voor bedrijven die vanuit een commerciële visie duurzame en sociale impact maken. Colorful Standard is het eerste kledingmerk waarin de bank geld steekt. Het exacte bedrag wordt niet vermeld, maar het gaat volgens het persbericht om ‘miljoenen’.

Daarmee komt de droom waarmee ondernemer Tue Deleuran het merk in 2018 oprichtte uit. “Ik heb altijd al een duurzaam lifestylemerk willen creëren dat transparantie, inclusiviteit en diversiteit omarmt”, stelt hij. “Met deze investering kunnen we onze internationale ambities versnellen.”

H&M brengt collectie uit met Mugler

Een nieuwe designersamenwerking voor H&M: de Zweedse modeketen slaat de handen ineen met Mugler, zo blijkt uit een aankondiging. De H&M x Mugler-collectie is ontworpen onder leiding van Casey Cadwallader, de creatief directeur van het Parijse modehuis, en vanaf voorjaar 2023 in geselecteerde winkels en online verkrijgbaar. De exacte datum is nog niet bekend. Mugler is de nieuwe toevoeging in een indrukwekkende rij namen sinds de keten bijna twintig jaar geleden met de high-fashion collabs begon. H&M bracht al collecties uit met luxemerken als Balmain, Erdem, Marni, Stella McCartney en Versace.