TOP

Nieuwe locatie voor Premium, Primark overweegt click and collect en Mango verdrievoudigt winst

De modebeurzen van de Duitse Premium Groep worden komende zomer gehouden op een nieuwe locatie, Primark overweegt click and collect en Mango verdrievoudigt pre-pandemische winst. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 14 maart.

Foto’s: Premium

Nieuwe locatie voor Premium

De Duitse modebeurzen van de Premium Groep worden komende zomer gehouden op een nieuwe locatie: Messe Berlin. Dat meldt de organisatie op zijn website. Messe Berlin is de plek waar Panorama voorheen werd gehouden. Hiermee verlaat de beursorganisatie de ‘oude’ stek Gleisdreieck. Eind januari maakte de organisatie al bekend dat de beurzen Premium, Seek , Fashiontech en The Ground toch zullen worden georganiseerd in de Duitse hoofdstad, waarmee het eerdere plan om de beurzen te houden in Frankfurt van de baan was. De Duitse modebeurzen worden gehouden van 7 tot en met 9 juli 2022.

Primark overweegt click and collect

Modeketen Primark lanceert in de loop van dit jaar een nieuwe website in verschillende markten, en bekijkt daarnaast of het click and collect wil inzetten. Dat meldt Twinkle. Het is vooralsnog niet de bedoeling om kleding thuis bezorgen, zegt financieel directeur John Bason van moederbedrijf Associated British Foods, vanwege de hoge kosten. Maar hij zegt dat de nieuwe website er wel voor zorgt dat Primark een digitale sprong voorwaarts kan maken. “In zowel het Verenigd Koninkrijk als in de rest van Europa. Dat zal voor ons omzet en winst genereren.” Op de nieuwe website kunnen klanten meer informatie over producten vinden en kan per winkel de voorraad worden gecheckt. Tegelijkertijd komt de modeketen zo meer over zijn klanten te weten. De nieuwe site wordt deze maand nog in het Verenigd Koninkrijk uitgerold. Later dit jaar volgen de andere markten. Vorige week maakte Primark bekend in Nederland te reorganiseren. Zo worden er 240 banen geschrapt, er komen ongeveer 200 nieuwe banen voor terug.

Mango verdrievoudigt winst

Mango heeft het boekjaar 2021 afgesloten met een nettoresultaat van 67 miljoen euro, een verdrievoudiging van de 21 miljoen euro die in het boekjaar 2019 werd geregistreerd. Dat meldt onder meer Business Insider. De winst steeg naar 2,23 miljoen euro. Dat is 21,3 procent meer dan in het jaar van de pandemie, toen de omzet e precies met ongeveer 22 procent daalde als gevolg van de impact van de pandemie. Hiermee ligt de omzet voor 2021 al dicht bij het niveau van 2019, dat op het einde van het jaar op 2,37 miljoen euro stond, een recordresultaat voor het bedrijf. Online zette de Spaanse textielgroep 942 miljoen euro om. De online omzet maakt 42 procent uit van de totale omzet van de Spaanse modegroep.

Bristol heropent zaak Bergen op Zoom

Bristol heeft zaterdag 12 maart het pas verbouwde filiaal in Bergen op Zoom heropend, het is volledig verbouwd in de stijl van het nieuwe winkelconcept. De 937m2 grote zaak biedt, zo meldt het persbericht, is onder meer ruimer opgezet en een shop-in-shop van het eigen merk Coco Bella. In 2020 experimenteerde Bristol in enkele grote stadscentra met Coco Bella pop-up stores. Daarnaast worden er merken verkocht als Levi’s, Fila en Jack&Jones en sportmerken zoals Adidas, Asics, Panther, Puma, Reebok en Skechers. Met het oog op het milieu is er ook gekozen voor nieuwe warmtepompen en volledig nieuwe energiezuinige en duurzame ledverlichting. De eigenaar voorziet het pand later dit jaar ook nog van een volledige nieuwe gevel. Bristol heeft in totaal 208 winkels.