TOP

Nieuwe jeanslijn bij MS Mode, Bas Kosters ontwerpt voor Coolcat en drugs ruilen tegen kleding bij Björn Borg

MS Mode heeft een nieuwe jeanslijn geïntroduceerd, die perfect bij elk silhouet moet passen. Verder: de allereerste samenwerking bij Coolcat is met niemand minder dan Bas Kosters en vorige week konden consumenten drugs ruilen tegen kleding bij Björn Borg. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 27 september 2018.

MS Mode introduceert nieuwe jeanslijn

Modeketen MS Mode legt zijn focus meer op innovatie in curvy fashion. Onderdeel van die nieuwe strategie is de nieuwe jeanslijn ‘Magic Simplicity’. De lijn is geïnspireerd op de Magic-broek, een van de iconische items van de keten.

De skinny jeans moet perfect bij elk silhouet passen. Vanuit de Body Shape Philosophy, waarin figuurtypes centraal staan, is het nieuwe broekenmerk ontstaan. De lijn in stretchkwaliteit is speciaal gemaakt voor curvy vrouwen en brengt vier shaping broeken met verschillende pasvormen: Boosts, Lifts, Sculpts en Slims.

In een persbericht licht algemeen directeur van MS mode, Peter van Kampen, toe: “Innovatie is de basis van onze nieuwe koers. Door middel van onze kennis en expertise doorbreken we de huidige taboes omtrent curvy fashion. Met dank aan de interactie met onze trouwe klanten én de inspiratie van de huidige trends hebben we de Magic Simplicity ontwikkeld. Door het uitgebreide onderzoek en het ontwerpproces inhouse te houden, hebben we voor deze innovatieve lijn patent kunnen aanvragen, en gekregen.”

De nieuwe collectie jeans is nu te koop in alle MS Mode winkels en online.

Neymar Jr tekent contractverlenging bij Replay

Neymar Jr, de aanvoerder van het Braziliaanse voetbalteam en sterspeler van Paris Saint-Germain, heeft zijn contract met Replay verlend. Tot augustus 2021 blijft hij ambassadeur van het Italiaanse jeansmerk. Daarmee zal hij Replay blijven dragen en onder de aandacht brengen bij zijn ruim 100 miljoen Instagramvolgers.

Matteo Sinigaglia, ceo van Replay, laat middels een persbericht weten: “Na drie jaar prettige samenwerking voelt Neymar Jr als vriend van de Replay-familie.”

& Other Stories begint met wholesale

H&M-dochter & Other Stories breidt uit naar andere retailers. Het is voor het eerst dat een van de merken van H&M door andere retailers wordt verkocht. Dat melden bronnen aan TextilWirtschaft. Momenteel zou de keten bezig zijn om een team samen te stellen voor een nieuw distributiekanaal. H&M heeft nog niet gereageerd op de geruchten.

Alle merken van H&M, waaronder Cos, Arket en & Other Stories waren tot nu toe exclusief te verkrijgen bij de eigen winkels en online. De enige uitzondering is Cheap Monday, dat in 2008 werd overgenomen. Dat merk wordt wereldwijd bij exclusieve retailers verkocht.

Coolcat gaat samenwerking aan met Bas Kosters

Vanaf donderdag 27 september is de allereerste samenwerking van Coolcat in de winkels te vinden. Het kinderkledingmerk koos niemand minder dan designer Bas Kosters voor de nieuwe collectie. De modeketen schrijft in een persbericht dat de samenwerking letterlijk en figuurlijk kleur geeft aan het herstel van de bedrijfsresultaten dat vanaf 2016 is ingezet.

De Coolcat-kat, die het licht zag bij de oprichting van het bedrijf, is nieuw leven in geblazen in de collectie van Bas Kosters. “Deze kat is een icoon uit mijn jeugd, ik vond hem toen al cool en de echte DNA-drager van de winkels”, vertelt Kosters: “Ik was dus vereerd om samen met Coolcat te kunnen werken aan een revival van de kat.”

Coolcat is van plan om meer samenwerkingen op te zetten, zo stelt ceo Lilian Vos: “Voor ons zijn co-labs met aansprekende designers maar ook met celebrities een belangrijk onderdeel van onze strategie om dichterbij de doelgroep te komen.”

Drugs omruilen tegen sportkleding bij Björn Borg

In Amsterdam was het vorige week mogelijk bij de pop-up store van Björn Borg: joints ruilen tegen items uit de limited edition collectie van het merk. De winkel was vorige week te vinden aan de Frans Halsstraat in De Pijp, zo schrijft Retailnews.

De pop-up was bedoeld als promotie van de nieuwe campagne van Björn Borg, die de naam “Chase the Exerhighs” draagt. Marketingdirecteur Jonas Lindberg Nyvang tegen Retailtrends: “Training geeft zo’n hoeveelheid stimulerende stoffen vrij in je hersenen dat het in sommige landen illegaal kan zijn.”