TOP

Nieuwe ceo Thomas Grote gaat Mexx restylen

Mexx wordt in 2010 flink onder handen genomen, zo veranderen het winkelbeeld én het logo. Daarnaast wil het modeconcern onder leiding van de nieuwe ceo Thomas Grote een flinke kwaliteitsslag maken. Hij moet het merk weer op de rails zetten.

De start is inmiddels gemaakt met het aanpassen van het logo, huisstijl en huiskleur. Zo krijgen de eigen winkels vanaf 2010 een nieuwe inrichting waar paars, om precies te zijn pantone 268, de boventoon voert. De eerste winkel in deze nieuwe stijl opent waarschijnlijk in Amsterdam, waar Grote naar een geschikt pand zoekt. Grote: “Als we geen geschikt pand vinden, kan het best zijn dat we een bestaand pand verbouwen. Het nieuwe concept rollen we langzaam verder uit.” Voor zelfstandige ondernemers komt er een toolkit beschikbaar met display en communicatiemateriaal in de nieuwe stijl.

Nieuw winkelconcept
Ook denkt Grote aan een vernieuwd shop-in-shopconcept. Verder zal de accessoirelijn, die voorheen bij een licentiehouder in handen was, flink uitbreiden. Zo komt er een compleet nieuwe afdeling met een designteam voor de tassen en accessoires. En de nieuwe slogan luidt vanaf 2010: Me+XX.

Kwaliteit
Het werd hoog tijd dat kwaliteit op het prioriteitenlijstje van Mexx ceo Thomas Grote kwam te staat, zo blijkt uit een belronde onder ondernemers. Ook cijfers tonen aan dat het merk in zwaar weer zit, zo daalde de omzet van het modemerk dat in handen is van het Amerikaanse modeconcern Liz Claiborne in het derde kwartaal van dit jaar van dertig procent naar 149 miljoen euro.

Lees het uitgebreide interview met ceo Thomas Grote in de laatste Textilia van dit jaar die op 18 december is verschenen.