TOP

Nieuw winkelconcept C&A levert meer omzet op, moederbedrijf Bestseller stapt in About You

Wat vinden vrouwen belangrijk aan een webshop? En vinden ze andere dingen belangrijk dan mannen? Motivaction onderzocht het, in opdracht van Thuiswinkel.org. Verder: C&A haalt veel meer omzet in winkels die zijn gemoderniseerd, Bread&&Butter trekt en recordaantal bezoekers en het moederbedrijf van Bestseller neemt een aanzienlijk belang in modeplatform About You. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 3 september.

C&A  haal 10 procent meer omzet in vernieuwde winkels

“Ons nieuwe winkelconcept voldoet aan de hoge verwachtingen in heel Europa. We gemiddeld 10 procent meer omzet in de gemoderniseerde winkels. In heel Europa bouwen we dit jaar 181 winkels om. Binnen drie jaar willen we de modernisering in heel Europa hebben voltooid.” Dat zegt Norbert W. Scheele, directeur van C&A in Oostenrijk, Midden-, Oost-, en Zuid-Europa in een persbericht. De omzet in Europa steeg volgens C&A met 4 procent in het boekjaar 2016/17, ‘in tegenstelling tot de markttendens’. De belangrijkste succesfactoren zijn nieuwe collecties, het nieuwe winkelconcept, de verdere uitbreiding van het online bedrijf en een prijs- en kwaliteitsoffensief, aldus het modebedrijf.

Onderzoek: dit vinden vrouwen belangrijker aan een webshop dan mannen

Uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van Thuiswinkel.org, naar het online shopgedrag van Nederlandse consumenten blijkt onder meer dat vrouwen andere shopvoorkeuren hebben dan mannen. Zo blijken vrouwen de keuze voor een webshop vooral af te laten hangen van de mogelijkheid tot gratis retourneren en de optie om te kiezen tussen verschillende betaalmethoden (beiden 61%), terwijl mannen naamsbekendheid een van de belangrijkste aspecten vinden (54%). Verder raadplegen vrouwen sneller hun vrienden en familie dan mannen (35% versus 25%).

Derde editie Bread && Butter trekt recordaantal bezoekers

Het is niet meer de beurs zoals hij vroeger was.,Bread && Butter van Zalando vierde zijn derde editie in de huidige opzet van 31 augustus tot 2 september 2018. De ‘pop-up van stijl en cultuur’ zag een recordaantal van 35.000 bezoekers en was uitverkocht op alle drie de dagen. In totaal waren er 43 merken zoals adidas-originals, MAC Cosmetics, Nike en Vans. Verder zijn er volgens de organisatie meer dan 100 nieuwe producten en limited editions gelanceerd. Bovendien konden bezoekers naar zes pop-up modeshows, negen panel-talks, was er street food en muzikale hoogtepunten van persoonlijkheden zoals Lauryn Hill en Jaden Smith ervaren.

Bestseller neemt belang in About You

Heartland, het investeringsvehikel achter het Deense modeconcern Bestseller, heeft een belang van 29% in About You verworven. Dat meldt Retail Detail op basis van een persbericht van Heartland. Die aandelen hebben de Denen verworven in een recente kapitaalronde, waarmee About You zo’n 300 miljoen dollar ophaalde. About You wil tegen 2020 één van de drie grootste online moderetailers in Europa zijn

Dit is de ‘off schedule’-programmering van de Amsterdam Fashion Week

De Amsterdam Fashion Week nieuwe stjl heeft de details van het off schedule-programma bekendgemaakt. “Naast het hoofdprogramma zijn er tal van andere initiatieven en activiteiten waarmee de hele stad mode ademt. Direct naast de showlocatie is er een openbare pop-up bioscoop. Hier zijn alle shows te volgen via een livestream en zijn er exclusieve backstage movies, interviews met designers, Fashion Talks en workshops. De bioscoop is vrij toegankelijk en biedt per keer plaats aan 25 mensen. Tevens zijn er Fashion Tours in samenwerking met het Rijksmuseum en de lancering van ALTER, het nieuwe merk van Anna Nooshin.”