TOP

Jack & Jones introduceert nieuwe merkidentiteit

Jack & Jones voert vanaf dit najaar een nieuwe visuele koers. Het Deense mannenjeansmerk past stap voor stap de winkels, winkeletalages en website aan.

De nieuwe merkidentiteit is het gevolg van een strategische heroriëntatie, laat Jack & Jones weten. “We hebben het merk vanuit het perspectief van de consument bekeken en besloten om onze visuele identiteit te vernieuwen. Door verschillende initiatieven te implementeren breiden we verder uit”, legt Anders Gam, brand director bij het merk, dat onderdeel is van het modeconcern Bestseller, uit. 

 

Duidelijker profilering

Jack & Jones vervangt het logo, lettertype, kleurgebruik en zet in op een duidelijker profilering. De afbeeldingen en uitspraken visualiseren het gevoel van ‘brotherhood’, broederschap. Dit wordt volgens het label onder meer benadrukt door het &-teken dat twee J’s combineert. Peter Kristiansen, brand director bij Jack & Jones: “Jack & Jones is een denim brotherhood en dat wordt door de nieuwe merkidentiteit benadrukt. We willen dat mannen zich in de Jack & Jones-winkel thuis voelen, dat het een plek is waar ze graag hun tijd doorbrengen. Dit geldt ook voor onze online winkel en social media.”

 

Denim

Denim blijft een belangrijk onderdeel van het merk. Gam: “Jeans zijn altijd de ruggengraat van ons bedrijf geweest en zullen dat ook blijven. We willen datgene doen waar we het beste in zijn.” Daarnaast blijft Jack & Jones de verschillende lijnen – Originals, Core en Premium – voeren. Het label heeft dit jaar de collectie uitgebreid met een junior en plussize collectie. Deze producten zijn gebaseerd op de reguliere lijn. 

 

Jack Jones 1Jack Jones 3

Jack Jones 2