TOP

Nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland [zomer 2019 deel 3]

Het nieuwe inkoopseizoen is hét moment voor de introductie van nieuwe merken in Nederland, al dan niet op de beurzen. Wij selecteerden 7 nieuwe vrouwenmodemerken voor zomer 2019, inclusief leuke merken voor de bij verkoop.

Como No.1

Como No1

De Martens Fashion Group heeft het Duitse jassenlabel Como No.1 opgenomen in het aanbod. Vooral de reversible jassen met led-lampje zijn een hit. Het jassenmerk is het betaalbare zusje van Blond No 8 en werd drie jaar geleden geïntroduceerd in thuisland Duitsland. Nu is Nederland aan de beurt. Como No.1 brengt jassen met led-lampje: door middel van een oplaadbaar led-lampje met USB-aansluiting licht de jas op. Daarnaast zijn er jacks met reflectiestrips en 200 procent waterdichte teflonjassen die reversible zijn, waardoor je een functionele en modieuze jas in één hebt. En voor wie nog meer wil opvallen zijn er reversible jassen met een folie- en matte kant in drie modellen en vijftien kleuren. Alle jassen hebben een ruime pasvorm.

Cubanas

Cubanas

Kim de Vries van Dick de Vries modeagenturen breidt haar merkenpakket uit met het Portugese vrouwenschoenenlabel Cubanas, waarmee ze zich richt op schoenenwinkels én boetieks. De rainy collection is één van de themacollecties die het merk brengt en bestaat uit slippers, sandaaltje en laarsjes met een speciale pvc-coating in een divers kleurenpalet. De schoenen hebben een urban uitstraling en zijn perfect voor het grillige weer van Nederland. Cubanas is onderdeel van But Fashion, het moederbedrijf van onder andere Unisa en Arezzo.

2ndday

2ndday

Het Deense vrouwenmodelabel 2ndday wordt vanaf de zomercollectie 2019 in Nederland gedistribueerd door Lexson. 2ndday is het rebelse jongere zusje van vrouwenmodemerk Day Birger et Mikkelsen. De collectie is speels, uitbundig, kleurrijk, creatief en soms zelfs gewaagd. Geheel volgens de Scandinavische designtraditie draait het om strakke lijnen, een hoge kwaliteit en de perfecte pasvorm. Maar dan nét iets eigenzinniger. De collectie is opgesplitst in een jeanslijn en een ready-to-wear range. Met denim, leer en tailoring als de belangrijkste basis. Klassiekers worden in een verrassend jasje gestoken.  Het resultaat is een eclectische mix van opvallende items, geflankeerd door een explosie aan kleuren, texturen en materialen.

Claire Woman

Claire DK

Niet helemaal nieuw in Nederland, maar weer terug met een nieuwe agent en een vernieuwde collectie: Claire Woman, vroeger ook wel bekend als Claire DK. Claire Woman is vernieuwd en richt zich nu op duurzaamheid, trends, een 35+ pasvorm, commerciële prijzen en een goede service. Maikel Horn Modeagenturen brengt het merk vanaf nu op de Nederlandse markt. De collectie is jong en trendy maar wel met een pasvorm voor de vrouw vanaf 35 jaar. Dus een goed mouwtje, niet te strak en met een goede lengte. Er is een uitgebreid NOS-programma en een B2B-voorraadservice. Claire DK heeft een certificering als duurzaam bedrijf met respect voor het milieu, mens en dier.

Your Inner You

Your Inner You

Your Inner You is een nieuw Amsterdams tassenmerk dat staat voor conscious luxury en kwaliteit. Het functionele design van de tassen gaat gepaard met duurzame keuzes en bewustzijn. Wat de tassen bijzonder maakt, zijn de unieke tokens waarmee je de tas kunt personaliseren via een handig kliksysteem. De tokens zijn handgemaakt van materialen als edelstenen, versteend hout en afgevallen gewei. De voering van de tas is geïnspireerd op foto’s van water en lucht wat het gevoel van vrijheid symboliseert. Er wordt gewerkt met verantwoorde materialen en de tassen worden handgemaakt in een klein familie-atelier in Spanje. Er zijn op dit moment twee modellen (€450 en €775) in drie kleuren en achttien verschillende tokens (prijzen van €20 tot €50).

Liverpool Jeans

Liverpool Jeans

Nog een nieuw merk bij de Martens Fashion Group: de vrouwencollectie van Liverpool Jeans. Het uit Los Angeles afkomstige denimmerk richt zich op innovatie op het gebied van denimtechnologie. De kwaliteit, wassingen en ontwerpen van de jeans zijn het resultaat van jarenlang onderzoek en ontwikkeling. Hierdoor wordt een premium product en pasvorm toegankelijk voor een scherpe prijs. De verkoopprijzen van de spijkerbroeken liggen namelijk onder de €100,-.  

The White Briefs

The White Briefs

Het Zweedse label The White Briefs brengt premium onderbroeken voor vrouwen én mannen. Ieder item wordt vervaardigd van honderd procent organisch katoen. De silhouetten zijn minimalistisch en  het kleurenpalet is zacht en bescheiden. Elk item wordt verpakt in een stijlvolle White Briefs box. Naast de perfecte onderbroek biedt het Zweedse label een bescheiden range T-shirts en andere dagelijkse basics, voorzien van dezelfde simpele sophistication. Het merk wordt in Nederland gedistribueerd door Lexson Brands.

Dit is de laatste in de reeks nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland voor zomer 2019. In juli en augustus stelden we ook al zes nieuwe vrouwenmodemerken voor dit seizoen aan je voor.