TOP

Nieuw Nederlandse kledingmerk: Doubler le Sol

Het nieuwe jeans georiënteerd label Doubler le Sol laat glamoureuze tijden herleven: modieuze klassiekers met een moderne twist voor de jonge vrouw.

Doubler le Sol komt uit de koker van Summum Woman, maar het nieuwe merk staat geheel op zichzelf. Doubler le Sol haalt de inspiratie uit de Franse Rivièra van eind jaren ’50, begin jaren ‘6o. De tijd van Brigitte Bardot en een periode waarin de bikini voor het eerst werd gesignaleerd in plaatjes als St. Tropez en Cap d’Antibes. De tijd ook van klassieke looks als de capri broek, espadrilles en de cigarette pant.

De eerste collectie die het merk deze zomer lanceert, bestaat dan ook uit uit een sexy cigarette en classic capri broek, met daarnaast een stoere boyfriend, speelse shorts, de easy low crotch en de feminine flared. De collectie is een mini-collectie van zes denims en zes tops, maar het is zeker de bedoeling de collectie in de toekomst uit te breiden.

Doubler le Sol richt zich op de jonge vrouw (18 jaar en ouder). Ze heeft de bloeiperiode van de Franse Riviera niet zelf meegemaakt, maar kent haar modeklassiekers en heeft een goed gevoel voor stijl. De zes broeken die Doubler le Sol lanceert, kosten €79,95 en de tops zullen voor €49,95 in de winkel liggen bij een marge van 2.5.