TOP

Nieuw jeansmerk: Amsterdenim

De naam gaat al een tijdje rond, maar vanaf de zomercollectie 2014 is het nieuwe jeansmerk Amsterdenim ook daadwerkelijk in te kopen. Het is een ‘pure, no-nonsense denimcollectie’, waaruit al het overbodige is weggelaten.

De eerste collectie van Amsterdenim is itemgericht, met drie basic jeansmodellen (slim-fit, regular-fit en worker-chino) in vijf wassingen (un-treated, treated, stone-treated, sun-treated en de life-treatment), T-shirts met print, denimshirts, een denimblazer en een denimjack.

Stoere broeken

Oprichter van Amsterdenim is Ben Fokkema (die eerder werkte voor Mustang en Scotch & Soda). Hij raakte geïnspireerd door de Amsterdamse handelsgeschiedenis en de stoere broeken die werden gemaakt van overgebleven donkerbruine zeildoeken. Het merk is echter wél helemaal van nu. “Het is een modieus merk dat alleen in de betere jeansmodewinkels komt te liggen. We zijn op dit moment een groot online Amsterdenim platform aan het opzetten: de Amsterdenimclub, waar alle winkeliers zich bij kunnen aansluiten. Op die manier worden hun items gepromoot en kunnen hun klanten die items ook online kopen. Daar hoeft de winkelier verder niks voor te doen, dat is onze service.”

Constante fits

De fits van de jeans zijn zo gemaakt dat ze gedurende alle komende collecties hetzelfde zullen blijven. Uiteraard worden de wassingen de details wel vernieuwd. De collectie is in te kopen vanaf de collectie pre-spring 2014 met levering in november 2013.