TOP

Nieuw in Nederland: Colin’s

Het van oorsprong Turkse jeansmerk Colin's is vanaf deze maand ook verkrijgbaar in Nederland. Met een modieuze collectie, korte termijn collecties en een hoge marge wil het merk zich onderscheiden.

Colin’s is het eigen merk van de grote Turkse jeansproducent Eroglu. Jochem Poort en Askin Eralp hebben de licentie van Colin’s voor West-Europa. Het gaat dan om de Benelux, Scandinavië, Frankrijk, Spanje, Portugal, Engeland en Ierland. In Nederland is het merk sinds deze maand in te kopen door winkeliers.

Focus op wholesale

Het merk komt oorspronkelijk uit Turkije en wordt al in 32 landen verkocht. Het bedrijf heeft maar liefst 500 eigen winkels in voornamelijk Oost-Europa (oa. Turkije, Rusland, Oekraïne). Twee jaar geleden begon het merk in Duitsland, waar de focus ligt op wholesale. Dit is ook de strategie voor West-Europa en het is dan ook niet de bedoeling om hier winkels te openen.

Commercieel

Colin’s richt zich volgens Jochem Poort met een ‘supercommerciële’ collectie voor mannen en vrouwen op jeanswinkels in het middenhoge prijssegment. Het prijsniveau voor T-shirts begint bij €19,95 en voor jeans vanaf € 79,95 in de winkel, met een marge vanaf 3.2. Er zijn drie collecties per seizoen en het merk zit bovenop de trends.

Korte termijn 

Er wordt niet gewerkt met voororder-collecties, maar Colin’s levert vanuit voorraad en op korte termijn vanuit het magazijn in Duitsland. Er wordt snel ingespeeld op trends, zoals momenteel de gekleurde jeans.

 

Informatie via 06-53540459 of jochempoort@planet.nl.