TOP

Steeds meer webshops investeren offline

Dat fysieke winkels vandaag de dag ook online aanwezig moeten zijn, is inmiddels wel duidelijk. Maar andersom investeren ook steeds meer webshops in hun offline aanwezigheid. Dat blijkt uit onderzoek van communicatiebureau Impresst PR en WebshopPR.

Communicatiebureau Impresst PR en WebshopPR vroegen honderd webwinkeliers en eigenaren van enkele grote mode- en lifestyleportals naar hun offline aanwezigheid. Van de respondenten geeft 70% aan in 2012 meer te zien in een combinatie van online en offline dan in 2011. Waar men vorig jaar nog grotendeels investeerde in online marketing, wordt nu meer geld gestoken in bijvoorbeeld een pop-up store, deelname aan shopbeurzen zoals Flavourites Live en marketing en PR voor offline kanalen.

Vasthouden

Een van de redenen die voor de beweging van online naar offline wordt genoemd is dat consumenten het als prettig ervaren om de ondernemers achter een webshop te ontmoeten. Bovendien kan de consument in een pop-upstore en op een beurs de producten vasthouden en van dichtbij bekijken. De belangrijkste reden waarom webwinkeliers willen investeren in offline PR is dat een redactionele aanbeveling in een krant of tijdschrift door de consument nog altijd als geloofwaardiger wordt gezien dan een zelfde aanbeveling op een website.