TOP

Nieuw: eCommerce Benchmark voor webshops

Bezoekers van vrouwenmodewebshops geven meer uit dan die van mannenmodewebshops. Daarentegen sturen ze ook vaker artikelen retour. Dat blijkt uit de eerste onderzoeksresultaten van de eCommerce Benchmark, die in oktober 2011 is gelanceerd.

Het online shopgedrag van klanten verschilt duidelijk als we modewebshops voor mannen en modewebshops voor vrouwen met elkaar vergelijken. Volgens de eCommerce Benchmark zijn bezoekers van mannenmodewebwinkels (dit kunnen ook vrouwen zijn) met een gemiddelde van 219 seconden veel korter in een webshop dan de bezoekers van vrouwenmodewebshops (338 seconden).

Winkelmandje 

Bezoekers van een vrouwenmodeshop geven met €130 per order ook 74% meer uit dan de bezoekers van mannenmodewebshops (€75). Opvallend is verder dat bij webshops met mannenmode maar liefst driekwart van de bezoekers hun gevulde winkelmandje in de steek zonder een bestelling te plaatsen. Bij vrouwenmodewebshops is dit iets meer dan de helft. Bezoekers van vrouwenmodeshops weten blijkbaar wat ze willen en bestellen doelgericht. Vrouwenmodewebshops krijgen daarentegen vaker artikelen retour: gemiddeld bijna een op de drie. Bij mannenmodewebshops is dit bijna een op de vijf.

 

In Textilia 10, die vrijdag 1 juni is verschenen, lees je meer uitkomsten van de eCommerce Benchmark.

 

Meld je webshop aan!

De eCommerce Benchmark is een initiatief van de eCommerce Foundation, een non-profit organisatie die het verbeteren van e-commerce activiteiten in Europa ondersteunt. Met deze gratis online tool kunnen webshops hun e-commerce prestaties op het web op meer dan 100 punten vergelijken met bedrijven in dezelfde branche. Deelnemen is anoniem en individuele gegevens worden nooit aan derden verstrekt. Aanmelden kan gratis via www.ecommercebenchmark.org.