TOP

Nederlandse denimindustrie op Italiaanse handelsmissie met koning

Van 17 tot en met 23 juni 2017 reist een delegatie van de Nederlandse denimindustrie af naar Italië voor een handelsmissie met koning Willem-Alexander en de koningin Máxima.

De denim-delegatie is onderdeel van de handelsmissie ‘Best of Both’, die zich onder meer richt op de connectie tussen de Nederlandse en de Italiaanse denimbranche. Zo wordt er onder andere een Global Denim Awards expositie georganiseerd in het Triennale di Milano Design Museum. Deze tentoonstelling wordt geopend door Mariëtte Hoitink, mede-oprichter van het Amsterdamse House of Denim. Op de laatste dag, 23 juni zal zij een rondleiding verzorgen voor Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima, die in Italië op staatsbezoek zijn.  

Samenwerkingen

Tijdens de Global Denim Awards-expositie, die tijdens de Milanese mannenmodeweek plaatsvindt, worden de samenwerkingen tussen Nederlandse en Italiaanse modeprofessionals uitgelicht. Waaronder creaties uit de afgelopen drie jaar van ontwerpers Jonathan Christopher, Alexandra Frida, Edithmarcel, Sartoria Diletto en Anbasja Blanken en de Italiaanse denimweverijen Candiani Denim, Berto Industria Tessile en ITV Denim.

In gesprek

Gedurende de missie gaan stakeholders uit beide landen verder met elkaar in gesprek over hoe de samenwerking uit te bouwen. Onder meer over hoe de Europese, circulaire en duurzame productie te stimuleren. James Veenhoff, mede-oprichter van House of Denim zal daarbij ingaan op een nauwere verbintenis tussen de Italiaanse en de Nederlandse denimmarkten.