TOP

Nationale Parkeertest 2010 onderzoekt parkeergelegenheden

Detailhandel Nederland presenteert aanstaande vrijdag de Nationale Parkeertest 2010. Tijdens deze presentatie wordt de 'Beste Parkeergarage van Nederland' bekend gemaakt.

Uit onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de consumenten met de auto naar het winkelgebied gaat. Volgens Detailhandel Nederland is een parkeergarage daarom het visitekaartje van een stad. Volgens hen moet een parkeergelegenheid daarom niet alleen betaalbaar zijn, maar ook veilig en goed verzorgd. Parkeren wordt nog te weinig als een belangrijke economische factor gezien. Voor veel gemeenten en parkeerexploitanten is het vooral een manier om geld te verdienen. Volgens de onderzoekers van de Nationale Parkeertest is ook dit jaar veel mis met de Nederlandse parkeergarages. Ze stinken vaak en er ligt veel zwerfvuil.
Detailhandel Nederland, het samenwerkingverband van de Nationale Winkelraad van MKB-Nederland en de Raad Nederlandse Detailhandel (RND), onderzoekt sinds 2005 parkeergelegenheden. Toen werden 32 parkeergarages bezocht in 20 steden, voor de Nationale Parkeertest 2010 zijn 75 garages in 24 steden bezocht.

Lees hier het hele rapport (pdf) met de complete lijst!