TOP

Monique van Heist lanceert langlopende collectie

Gisteravond lanceerde modeontwerpster Monique van Heist in bar Why Not in Amsterdam haar nieuwe project Hello Fashion. Met dit project gaat zij de strijd aan met de korte levenscyclus die in de mode heerst en wil ze aantonen dat doordachte ontwerpen niet vergankelijk zijn.

Monique van Heist was de grote winnaar bij de uitreiking eerder dit jaar van de Dutch Fashion Awards. Tijdens dit event werd ze met diverse prijzen onderscheiden, waaronder de Mercedes-Benz Dutch Fashion Award, de Dutch Media Award en de Incubator Award. De 30.000 euro die aan deze awards verbonden was, maakte het Van Heist mogelijk haar project Hello Fashion te realiseren. Dit project is een reactie op de snelheid van mode en de korte levensduur van collecties. De Hello Fashion-collectie bestaat uit een aantal items uit de huidige en eerdere collecties van Van Heist. Kenmerkend voor alle stukken is het tijdloze karakter. het is dan ook de bedoeling dat alle stukken lang beschikbaar blijven en dus niet al na één seizoen uit de winkel verdwijnen. De Hello Fashion-collectie gaat vergezeld van een losbladige catalogus die bij elke lancering van een nieuw item aangevuld wordt. Op dit moment bevat de catalogus 22 items, niet alleen kleding, maar ook sieraden en zelfs een recept. Van Heist beperkt zich dus niet tot mode alleen: in de toekomst kunnen we ook nog meubelstukken en make-up advies in het kader van Hello Fashion verwachten.