TOP

Odd Molly lanceert mannencollectie

Het Zweedse populaire holly hobbie-merk Odd Molly begint met mannenmode. De lancering van de eerste mannencollectie wordt voor herfst 2010 verwacht.

“Na zeven jaar ervaring binnen de vrouwenmode, zijn we er nu klaar voor om ook het mannenmodesegment te gaan ontdekken”, verklaart directeur Christina Tillman in een persbericht. Tijdens de eerste fase lanceert Odd Molly een kleine collectie onder eigen merknaam, die via een selecte groep bestaande agenturen verkocht zal worden. Ook overweegt het bedrijf nieuwe partners met ervaring binnen het mannenmodesegment te benaderen.

“We zien een sterk groeiende vraag naar casual mannenmode met een persoonlijke touch en misschien kunnen we mee profiteren van het feit dat mannen en jongens een nog loyalere doelgroep vormen dan vrouwen en meisjes”, aldus Tillman. Net als bij de vrouwencollecties, zal Odd Molly alle productie en design in eigen huis uitvoeren.

Odd Molly heeft circa 1.550 verkooppunten wereldwijd en één eigen flagshipstore en draaide vorig jaar een omzet van €23 miljoen, met een winst van bijna €6 miljoen.