TOP

Mondje dicht over American Apparel, H&M zet minder om in Nederland [nieuwsoverzicht]

Loslippigheid over American Apparel kost 1 miljoen dollar, de H&M halfjaarcijfers zijn bekend gemaakt en China blijkt de beste expansiemarkt te zijn.

American Apparel
American Apparel heeft een contract opgesteld dat alle werknemers moeten ondertekenen. Hierin staat dat het personeel niet mag reageren op journalisten met vragen over de in zwaar weer verkerende kledingketen. Ook mogen medewerkers niet in een openbare omgeving praten over de gang van zaken bij American Apparel. Loslippige medewerkers hang een boete van een miljoen dollar boven het hoofd. nu.nl

H&M halfjaarcijfers
H&M heeft in de eerste helft (1 december 2009-31 mei 2010) van dit jaar 4% (51,9 miljard Zweedse kroon) meer omgezet dan in dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst ging ten opzichte van de winst in de eerste helft van 2009 met een derde omhoog tot 9 miljard kroon. In Nederland zette de Zweedse kledingketen 6% minder om. hm.com

China lonkt
China en India zijn de aantrekkelijkste groeimarkten voor bedrijven die willen expanderen in het buitenland. Ook in opkomst zijn het Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Dit meldt de Global Retail Development Index 2010 van de Amerikaanse consultancy A.T. Kearney. In deze index worden de 30 aantrekkelijkste groeilanden voor detailhandel geanalyseerd.