TOP

Modewinkelier reageert woedend op overvaller, Zara sluit zich aan bij verkoopplatform en Urban Outfitters opent zaak in Rotterdam

Hoewel het lang geen optie was, is modeketen Zara overstag en sluit zich aan bij een verkoopplatform. Urban Outfitters opent een winkel in Rotterdam en een moderetailer reageert woedend als een overvaller om de inhoud van de kassa vraagt. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 14 april.

Zara sluit zich aan bij verkoopplatform

Verkoopplatforms kwamen lang niet in het woordenboek van Zara voor, maar deze coronapandemie verandert alles. De Inditexketen heeft namelijk een contract getekend met marktplaats Veepee (voorheen Vente Privee) voor verkoop​​ op het Franse platform van de groep, schrijft Modaes. Zara zal er kleding voor mannen, vrouwen en kinderen aanbieden. De duur ervan is niet gespecificeerd. Voorlopig vindt de verkoop alleen nog plaats op het Franse platform. Het doel van de Spaanse modeketen is om van de voorraad af te komen die is opgebouwd tijdens een jaar van tijdelijke winkelsluitingen. Het is niet de eerste keer dat de Spaanse modegroep Inditex dit soort verkoopkanalen test; eerder deed dat met de merken Oysho of Bershka. Zara was tot nu toe terughoudend. Het Franse Veepee organiseert zogeheten online flitsverkopen waarbij consumenten merkproducten met kortingen kunnen kopen, van kleding tot modeaccessoires, speelgoed en huishoudelijke apparatuur.

Winkeleigenaar woedend op overvaller: “Hoe dúrf je!”

Moderetailer Mariska Rossel van modezaak BijMaris in Lochem liet zich niet afschrikken toen dinsdag 13 april een overvaller haar sommeerde het geld uit de kassa te geven. In plaats van te gehoorzamen, ontsteekt ze in woede en zegt: “Hoe dúrf je in deze magere tijden geld van mij te vragen? Ik heb helemaal geen geld!”, zei ze, zo meldt BN De Stem. Er ontstaat vervolgens een worsteling richting de balie. De verbaasde overvaller grijpt dan ineens een stapel netjes opgevouwen broeken en begint Rossel daarmee te bekogelen. Als de ondernemer dan hard om hulp begint te schreeuwen, neemt de overvaller de benen zonder iets mee te nemen uit de winkel. Rossel is geschrokken en kwaad. “Ik zeg altijd tegen de meiden die hier werken dat ze bij een overval gewoon het geld moeten meegeven. Maar ik werd zó boos. We hebben het nu met corona als ondernemer al zo zwaar en dan komt zo’n gozer je ook nog eens overvallen.” De zoektocht door de gealarmeerde politie en verspreiding van het signalement via Burgernet hebben nog niet tot aanhouding van de dader geleid.

Urban Outfitters opent winkel in Rotterdam

Retailer Urban Outfitters opent deze zomer een nieuwe winkel in de Koopgoot in Rotterdam. Dat meldt Vastgoedjournaal. De winkel aan de Beurstraverse 21 heeft een oppervlakte van zo’n 1.112 vierkante meter op de begane grond en gaat naar verwachting op 18 juni 2021 open. Het merk heeft eerder in Rotterdam een winkel gehad. Dat was in 2019 en het ging om een tijdelijke winkel aan de Lijnbaansgracht. Het Amerikaanse lifestyle- en modelabel heeft in ons land vestigingen in Amsterdam, Maastricht en Utrecht. Het verkoopt naast kleding, ook meubilair, woonaccessoires, maar ook sportartikelen, platenspelers en elpees bijvoorbeeld.

Hugo Boss breidt online uit naar 12 markten

Hugo Boss bouwt stevig verder aan zijn online strategie met een uitbreiding van de webshops in 12 markten. Dat meldt Twinkle. Het gaat om de landen Egypte, Bahrein, Estland, Koeweit, Letland, Litouwen, Oman, Rusland, Saoedi-Arabië, Zuid-Korea, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten. Vorig jaar breidde het bedrijf zijn online portfolio al uit met 32 markten; het Duitse modelabel is nu in 59 landen online aanwezig. Volgens het merk zorgde de online uitbreiding het afgelopen jaar voor een online omzet van dan 221 miljoen euro. Het merk streeft naar een online verkoop van meer dan 400 miljoen euro in 2022. Dit jaar verwacht het modebedrijf een omzet van minstens 300 miljoen euro te halen.

Annadiva lanceert eigen badkledinglijn

Badmode- en lingeriebedrijf Annadiva, bekend van collecties voor vrouwen met een grote cupmaat, lanceert een eigen badkledinglijn: Annadiva Swim. Dat meldt het merk in een persbericht. De reden voor de eigen badkledinglijn is het gebrek aan aanbod van trendy sets in grotere cupmaten, stelt Annadiva. “Veel ondernemers zijn bang om de zogenaamde randmaten te maken of te kopen”, zegt oprichter Mariëlle van Werven. “Bang dat zij hiermee blijven zitten.” De collectie bestaat uit bikini’s, badpakken en strandaccessoires. Van Werven staat, samen met collega’s, model voor Annadiva Swim. Het merk wordt exclusief verkocht via de webshops van Annadiva in Nederland, België en Duitsland én in de drie fysieke winkels in beperkte oplage. De maatboog van Annadiva Swim loopt van cup C t/m G en de broekjes van maat 36 t/m 46. In het najaar volgt de lancering van een eigen lingerielijn.

Foto’s: Annadiva